Sportlov

MÅNDAG
130225
 Sigvad & Sivert 
Grattis
 
 
 
 
 
Godmorgon
 
En ledig dag för mig, vet inte om den blir så ledig direkt.
Skall vara på körskolan och göra en uppkörning.
Så det är pirr i magen.
Kalt är det också.
Duscha, klä mig och frukost.
Klart.
Gubben är uppe, bra då frågar jag om jag får köra ner, det är kallt nu på
morgonen, men han tittar på mig och säger;
> Men jag är ju trött ju, det är hårt att ha semester i tre månader.
Jag tänkte lägga mig och somna om<
>Sen sa han men väck mig när du skall åka så får jag väl komma upp.<
Nä det tänker jag INTE!
Gubbskrälle.
 
Jag satte på mig varma kläder och gick ner till centrum.
Så nu är jag där och klockan är 06.50.
Och det är bara jag som är där och läraren.
Nu är vi lite mer nervösa känner jag.
 
Vi kör mot Hågelby, motorvägen mot Södertälje, runt lite i tok staden
och sen Nynäsvägen hem.
Vid Tumba trafikskolan fick jag en liten lapp som det står,
Godkänt på.
Så nu är testen klar då är det bara teorin som måste sitta.
Körskolan vill att man har 65 rätt på alla modulerna.
Jag har 55 - 60.
 
Nå ja jag har en späckad dag.
Skulle ha fikat med trollungen och hennes mamma, svärdotter Nea.
Men jag fick ett erbjudande att åka till Skärholmen.
kan inte säga nej, jag måste ju lämna in luren.
Är en aning ensam utan den.
 
Men boka om tiden med Nea till freda då jag också är ledig.
Så väl i Skärholmen letar vi upp en Telia, där får jag inte lämna in den för att
jag inte köpt den där.
OK då skall jag kolla efter home phone,
Och vilken tur där är den.
Nu får jag vänta ca: 15 minuter innan killen blir ledig.
Sen vill han inte ta emot den för att kvittot inte är med???
Dator, id-kort vad var det för fel på det??
Phia vansinnig!!!
Fan vad arg jag är, människor ...
som inte vill hjälpa till och är dryga, blä
 
Nå ja jag fick en god lunch i alla fall 
ett par timmar i Skärholmen. Träffade en gammal kompis Mia.
Hon jobbar på LINDEX.
Där hitta jag byxor och tröja till Trollungen.
Så nu åker vi hem.
 
Väl hemma så tittar jag till Sagas rum som dom arbetar med.
Spacklat, slipat, takmålning.
Ser v´bra ut, nu är det väggen minst två gånger och tapeten.
Kort
 
 
Ari fixa maten och det var OK, Saga gick på sin träning.
Och jag kolla på TV:n
Robin var ute med killkompisar.
Lugnt och skönt inget som stör inget som måste göras.
Men skall jag ta och fixa skåpen fär invändigt??
Jag varför inte. 
Glömde före och efter bild tar det på nästa skåp. 
Så där ja fint skall det bli.
 
Nu kan jag sova.
 
GOD NATT
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0