Tandis och färdig

 
TORSDAG 
20130207
Rickart & Dick
Grattis
 
 
Rickart
30 år i dag
Grattis
 
 
Tidig morgon ska köra kl 7 hoppas det är fint väder,
Frukost, dusch och killa runt på FB.
Så det var det, då har man halva morgonbestyret klart.
Jag ser att kl rusar i väg i coh jag har lite brott nu.
Ner till körskolan, där står Claes och soppar av bilen.
Det är bara att gå in och vänta.
 
Kör tiden gick så där i dag. jag slarva och det är inte skojigt.
Det var oplogat och moddigt, det var ingen hit för mig.
Men skall lyckas i alla fall.
Efter 80 min, så sitter man och traggla på frågorna. det 
är de man måste, jag har gjort alla men ligger inte så bra i resultat.
Så det måste jag bli bättre på.
 
Då är det bara för lilla mig att invända stora han, min son Jimmie.
Vi skall till tandis, jag har tid kl 13.00 och han 13.30.
Så det var det, vi båda skall laga. Och i bilen sitter trollungen.
Hon fick komma med och passa på att hälsa på Claes och
Inga-Lena.
Det var en intensiv timme. Har väl gott bra och jag överlevde borrandet.
En gammal lagning som har get vika för hårda karameller.
Joline var på språng efter sin älskade pappa, jag vet att
han brukar ha detta intryck på sina barn.
Pappa är bäst.
 
 
Sen var det hem och allt ser bra ut.
Tack för en fin eftermiddag min älskade son, krama trollungen från farmor.
Nu är det sista som skall fixas, tavlor och annat krafs.
Men blir jag klar???
 
Middagen närmar sig och det var väl tur det har nog slarvat
i dag med maten. Men gubben lagade karré med potatis och skysås.
Det var helt makalöst gott. Det var bara Robin som fick en karré bit som innehöll
senor, det blev lite tuggummi.
 
Robins rum
Sängen och soffan syns inte.
Soffan står till vänster nedersida och sängen står
på höger sida om skrivbordet.
 
Färdigt sov rum :)
 
Sen var det en fika paus och den tog bort lite tid av fixandet.
Så nu blir det brott, hinner inte klart är så trött, en hård dag.
Skiter i detta, jag fixar i morgon.
 
Har väl all tid i världen att inte stressa med detta.
Men det ser bra ut och det är huvudsaken.
Nu skall jag titta på TV:n om jag håller mig vaken.
 
 
GOD NATT
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0