Till AVD: två :)

 
TISDAG
 
20130219
Gabriella & Ella
Grattis
 
 
Mina fina fiskar vi köpte i går.
Nya fiskar
Min elaka fis har också fått fint. Han ligger vid krukan till vänster.
Mitt stora jag fick av Tina, Malen mår fortfarande bra.
 
 
 
Godmorgon
En ny fin blåsig dag i dag, jag vaknade inte före
klockan i dag men morgonrutinen är den samma.
Duscha, klä på mig, äta, titta på Facebook
och skriva på bloggen.
 
En lite rättelse på gårdagens blogg.
Fel datum och fel namnsdag
 
Har ett litet tag för mig själv innan jag skall väcka gubben och
åka till jobbet. Har ett dag pass till 17 i dag.
Skall vara på min gammla avdelning på eftermiddagen,
det blir skoj.
 
Så sitter här och funderar på varför det har blivit som det har blivit här i livet.
Vilken tur att saker händer och att livet blir bättre om man tillåter de.
Att man sätter värde på de fina saker man har istället för att gama efter mer.
Att bara njute av sina barn medans man kan gosa med dom, för sen ...
när dom blir vuxna har man inte en suck att krama på dom
varje dag.
 
Då skall man vara glad om man får krama på dom en gång per vecka eller
nästan aldrig.
Dock kan då mina egna barn skänka mig dessa små under bara saker som kallas
barnbarn,
Det är ju en guld diamant smaragd.
Ingen som inte är farmor eller mormor kan förstå hur det käns.
Att föda egna barn är helt otroligt. Man blir så lycklig och så
upprumd att se dessa små oförstörda liven.
Som helt plötsligt ligger i din famn och livs uppgift att skydda.
 
Sen har dom vuxit upp och då kommer
de små söta älsklingar från dom som
man bara avgudar och du ser ett resultat av ditt hårda slit med barn,
tonåringar, tjat och tanda gnissel.
Du ser avbilder av dina barn, du ser samma saker och upplever
dina barn igen som små.
Det är helt fantastiskt.
 
Du kan låna dom ibland och bara pussa och lukta på dom,
du kan skämma bort dom med massa kärlek igen,
du kan krama om dom och känna att du är på plats ett igen.
 
Mina barnbarn är mitt livs guld diamant smaragder
Alli hoppa
Granny sänder massa kramar och pussar till er allesammans.
Tussen hjärtan till er.
 
Nu kör vi igång dagen tycker jag.
 Höll på att komma försent till jobbet eftersom klockan bara
rusa iväg.  Bilen var en smula insnöad i dag. Borsta bort de mesta, ingen is på rutorna.
Lugnt på trafikfronten var det också. Nästan inga bilar alls.
 
Väl på jobbet hann jag med en kopp kaffe det var allt. Nu är det bara att kavla
upp armarna och jobba på. Jag är en såndär löpare i dag. Var på tvåställen och det gick bara bra.
Linda lite ben, gav inssulin och hjälpte några boende upp.
Lunchen kom och jag träffa Eva. Hon har praktik i Tumba en dag i  veckan.
Det var skoj.
 
Eftermiddagen var jag en trappa upp, det känndes lite konstigt och det var
några boende som kom ihåg mig. Det är kul.
Nu är det rapport och jag skall passa om det ringer.
Sen är det snart att gå hem, eller till yogan.
 
17.00 yogan med Eva, det är skönt och det är så nyttigt.
Synd att det inte är fler som vill vara med. Dom missar så mycket bra
yoga. Andningen som hjälper dig i alla lägen, rörelserna som får din kropp att
känna sig smidig. Lugnet och harmonin i musiken allt detta på en och en halv timme ... skönt.
 
Nu skall jag köra hem och det är lite övningar som skall utföras.
Jag vet inte vad jag har problem med egentligen.
Jag tycker det går bra, mer uppmärksam, mer alert mer allting tycker Ari.
 
Nu är jag hemma och det är lite pytt i panna som gäller, sen middag och det
känns i magen. Jag vill inte äta mat så sent får en smula ont i magen.
Skitsamma nu är det så. Jag skall ta ett varmt gott bad också innan jag kollar in TV:n
Så ha en bra kväll.
  
GOD NATT
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0