2013

 
 
20130101
 
Nyårsdagen
 
 
Vi skall fira nya året i dag
Ge en förhoppning om ett bra år
Att jag får vara frisk och ha
många fina stunder med
barnen, barnbarnen
och gubben.
Och med
alla mina vänner så klart 
 
God fortsättning på
2013 
 
 
Jag kom i säng runt 02.30 så jag kunde sova till lite över åtta i dag.
Så skönt att börja med en liten sovmorgon.
Min frukost vart en tomtegröts frukost med en smörgås,
en kopp kaffe och C- vitamin och mediciner.
Allt som det ska, inga förändringar här.
 
En välbehövlig dusch efter frukost är allt en skön
upplevelse. Vattnet liksom strilar ner från huvudet,
varmt och skönt.
Man står bara där och njuter av det varma vattnet.
En kort fundering vad jag ska ta på mig.
Det är "varmt" ute så tights och kjol blir bra.
 
En kort förmiddag innan jag skall åka till jobbet,
har ett kvälls pass i dag.
Camilla skall hämta barnen i Västerås så jag
liftar med henne kl: 12. Det blir så bara så.
 
Nya året har redan varat i nästan 10 timmar
och nu kör vi för att få ett bra år som vi bara kan.
Har inte avlagt något nyårslöfte för det bryter man i alla fall.
Det är så patetiskt.

Nä man ska nog känna själv vad som är viktigt och rätt för en själv.
Leva gott och sunt med nära och kära.
Det kommer jag ta fasta på.
 
Dagen rullar vidare nu ska jag till jobbet.
Tur att jag har ett,
kan jag känna.
 
 Kvällen var bra och inga direkta katastrofer skedde.
Det var jag och Lollo på A- sidan så det kändes bra.
Vi båda sluta 21.00, det gjorde Benita också.
Även Helin jobbade denna kväll.
Ett bra slut på första dagen på 2013.
Gubben var lite sen när han kom och sen var det bara hem.
Väl hemma försökte jag få två barn att förstå respekt.
Jag har ingen som heläst aning om det fungerar.
Det visar sig med tiden.
Då är det natt natt
Sov gott
gott folk.
 
  
 
 
 
 
   
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0