Dag 1

 
20130128
 Karl & Karla
Grattis
 
Dator bråk
 
 
 
 
 
Ledig måndag
:)
Dagen har varit på G ett tag, jag bråkar med min nya dator.
Den har fått något slags broms attack eller så.
Den liksom dröjer sig kvar när jag gör ett kommando.
T.ex.
Jag skriver en mening sätter punkt och då stannar markören i luften
30 sekunder innan den fattar att den skall byta rad. Eller när jag glömmer en
bokstav och skall rätta till den med att sätta markören där den ska vara tar det
45 sekunder för den att fatta vad den skall göra.
Det är general knas på denna maskin.
Och jag som är så dålig på programvaror.
Får allt ringa dator dockton igen.
 
Nå ja jag har i alla fall varit uppe sen 6.00 och intagit frukost
och jag har duschat. så nu sitter jag med gott kaffe och bråkar med
datorn.
 
Har så svårt att få in bilder också, det blir en hel del att jobba med i dag.
Det fungerar inte riktigt som jag vill så bloggen kommer att se rätt
tråkig ut ett tag till, tills jag kan fixa lite saker .
Men jag är här och förnöjer er tillvaro med massa skit
och i bland roliga saker.
 
Jag vet att framöver kommer det att vara roligt.
Kolla vidare varje dag eller lite då och då
 så såfår du se massa skoj.
Bara datorn gör som jag vill.
 
Jag har en återhämtnings dag i dag,
jag gör inte så mycket.
Har dock börjat om på Bonniers trafikskola,
fick ju installera om den på nya datorn.
Så pluggat som jag skulle har jag gjort.
Det är bara det att jag blir galen på frågor jag inte fatta när
det gäller lagar och sådana frågor.
Annars går det som på räls.
 
Vid 15.15 hade vi utvecklingssamtal kring Saga och det var ju bra och så.
Hon är lite lat om jag säger så.
Hon kan och tar inte skolan på allvar.
Hon måste höja ALLA betyg ett snäpp så hon kommer upp på 200 poäng.
Det är viktigt att få högre poäng efter som intagspoängen dit hon vill
är på 200 poäng.
 
Så nu skall hon plugga järnet hoppas jag så
det blir att hon är en av de 30 som får komma in där.
Det är viktigt att få starta i den skolan som man vill.
 
Handla lite på ICA i Tumba.
Han ta en fik med Saga innan hon körde iväg till träningen.
Ja det är full fart på dagen, lite mer plugganda för mig också.
Jag vill gärna göra så många block som mögligt på
data kursen. Sa även sätta mig nere på skolan också.
 
Jag fixade en grym Kinagryta alla wok.
Kyckling grönsaker och kryddor.
Mumsis.
 
Kvällen lider mot säng dags.
Kudden ser gosig ut.
GOD NATT
  
 På återseende. 
 
 
 
  
 
 
 
 
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0