Dag 2

 
20130129
Diana
Grattis
 Diana
Grattis på namnsdagen
 
 
Det är ingen rolig morgon kan jag tycka.
Jag ska till tandläkaren igen.
Och jag har världens bästa tandläkare och tand sköterska.
Men det är inte min grej!
 
 
Så det är tisdags morgon och jag är uppe runt 6.00.
Duschat har jag redan gjort så då är det bara frukosten kvar.
Håller på att bråkar med daton fortfarande.
Men sitter just nu på gubbens dator.
 
Och den stackars tangentborde måst man ju
misshandla för att skriva på den.
Jag skall väcka Robin kl. 7
och skakar liv i gubben då också.
 
Nu rullar dag två av 14 fram
:)
 
Det är på tiden att dra till Hornstull och tandläkaren,
har ett hål att fixa. Jag tycker ju inte om detta men det
är ett ont måste tror jag.
Jag får dock ett sorligt besked när jag kommer dit.
Min kära tandläkare skall sluta sin praktik nu.
Han tycker det räcker och han är sliten i nacken.
 
Det är så sorgligt efter som jag har så svårt med tandläkare så
tycker jag personligen att det är en stor förlust för mig.
Även Inga-Lena kommer att sluta i år.
Jag kommer att gå över till John tror jag, jag känner ju
han och det är väl naturligaste draget.
 
 
Väl klar med detta så åker jag och gubben till IKEA för att titta på tapeter och färg
vilket dom inte har längre. Det blir att vi tittar på en ny säng till oss.
Vi bör nog investera i en ny säng för våra ryggar kräver det.
Gubben är lite trött på våran stora säng 200x200.
Han säger att jag rymmer bort i den så han vill att vi skall ha en 140, det är OK
tycker jag, Var och titta på en vit fin säng stomme med hyllor och förvarings lådor
under sängen, skit bra.
 
Sultan resårbotten plus en sultan bäddmadrass som känns som en tempurmadrass.
Detta var skit billigt  och vi känner att det kan vara bra
investering till oss.
 
Sen var det att åka till Salem för att hämta Amanda på förskolan,
Föräldrarna var på utvecklingssamtal till Johanna.
Men det var en fika först.
Jag hade Joline med mig också, träffa guldklimpen också.
Han vart ledsen när jag inte kunde ta honom med mig.
Fan vad det gör ont i hjärtat.
Älskar dig Lukas.
 
 
 
Väl hemma med Amanda tog jag Joline med mig till Tumba.
Det var ju då så att jag tog fel buss, utan att tänka mig för tog jag första bästa buss till Tumba.
Det var 708 som kom först upptäckte jag när bussen åker till Salems kyrka.
Det vart en timme på bussen och en så tråkig resa.
 
Väl hemma i Tumba behöver jag handla lite innan jag går och tittar till
Camilla. Hon har värkar och dom kommer ofta.
Nu är det så att Thomas kommer hem och jag kan lugnt lämna över uppgiften.

Väl hemma blir vi lite hungriga jag och Jolin, lite kvälls gott kan aldrig vara fel.
Men stumpan är så trött, Hon somnar sött och sover så fint.
 
Då är det lite kväll för oss också. tittar på
Hell boy 2
Den är OK tycker jag. Men känner att jag är trött i huvudet.
Då kommer samtalet;
hej mamma jag åker till BB nu,
Ringer sen, puss.
Oj nu skall Kottis komma,
Joline, Amanda, Johanna, Tindra,
Olivia och alla andra skall få en kusin.
 
Den kommer nog inte i natt men det blir oroligt.
Väldans oroligt.
Ska försöka sova lite nu.
 
God natt
På återseende.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0