Dag 3

 ONSDAG
20130130
Gunilla & Gunhild
Grattis
 
 
Kottis
130130
Välkommen till denna värld lilla
grisen.
Du kommer att ha många kusiner att leka med.
 
 
Camilla
Bra kämpar
Thomas
ja du var ju med också
Bra jobbat
 
 
Kan inte sova har varit vaken till och från
sedan kl 01.15. Gick upp 04.45 då ville jag inte ligga och snurra längre.
Jag väntar på meddelanden, men det kommer inga.
Vad händer???
 
 
Som tur är har jag min lilla snutt Joline här som kan underhålla mig
:)
Men just nu sover hon så skönt i farmors resesäng
Hon är så fin min lilla gumma.
 
 
Har duschat så jag är klar för avfärd.
Har ätit en frukost alldeles för tidig, men den är intagen i alla fall.
Har spelat på datorn ett tag och det är ju ro givande.
Nu är det fortfarande lugnt och stilla här hemma.
 
Skall lura över dator dockton i dag eller i morgon,
han måste hjälpa mig med vissa saker.
Detta går inte, måste kunna fixa rättnins pogram och workpogram.
Jag är så slarvig när jag skriver att det blir så lätt fel med orden.
Har ju brottomt när jag skriver så jag ser ju inte till 100 %
hur jag skriver.
 
Men det bjuder jag på nu efter som det inte fungerar
som jag vill med denna maskin.
 
Dagen kommer att bestå av en tur till jobbet och Joline får följa med.
Det blir spännande kan jag tänka mig.
Hon får träffa galna taneter på farmors jobb.
 
Oj Oj Oj
Nu kom beskedet till mig från Thomas, Kottis har anlänt till världen.
Han kom 6.51 exakt, väger 3600 och är 51,5 cm lång.
Han är blond och fin i hela kroppen.
Mamma och son mår bara bra.
HURRA
 
Nu far jag och Joline upp till sjukhuset först för att träffa lillkillen.
Det är det som är viktigast just nu.
Vi tar en sväng in till affären för att köpa med lunch till
Joline och mig.
 
 
Då var det bara att ta bussen till Huddinge sjukhus.
Joline gillar tydligen att färdas i buss, hon tittar på allt och skall pilla på de mästa.
Hon är för go denna lilla trollunge.
 
Så träffade jag på Mattis på bussen, det är så där 20 år sen
sen sist jag såg honom.
Han har en ett årig sån nu och såg ut att må bra.
Det var ju kul att se honom.
 
Nu är vi på sjukhuset, ner till BB och sen in och frossa på baby.
Men Camilla har feber och mår inte så bra.
Jag beslutar mig för att bara vara där en kort stund.
Det är bättre att hon får vila det kan hon behöva.
 
Ari och Robin kom över också för att se lill killen, 
dom stanna häller inte så länge.
Sagt och gjort min och Jolins färd fortsatte till
Rosendalsgården.
 
Oj vad tanterna kan bli tossiga när dom ser en guldklimp.
Jolin charma alla med sitt lilla leende och skratt.
Vi var kvar där till kl. tre då skulle Lollo och Agneta hem
så vi tar sällskap hem.
Vi tar en promenad ner till tåget, Lollo bor ju i centrum.
Jag och Agneta tar tåget hemåt.
Hon bor i Tullinge.
 
Så kommer jag och Jolin till Tumba, ska ta bussen och då sitter
en tant på vagn platsen och har rullator bredvid sig och säger;
Du får inte plats med vagnen. Sen ler hon honaktigt.
VA! ....
Ska jag slå henne nu eller sen?
Hon var max 55 år, hon kunde flytta på rullator eller fälla i hopp den.
SL kommer att bli upp ringd av mig.
 
Väl i Salem med nästa buss kommer en trött och sliten tjej hem till två föräldrar
som har längtat efter henne, två systrar som längtat efter henne.
Gå nu skall hon äta och få varva ner och sova i sin säng.
Ari kom och hämtade mig och lämnade lego
till barnen.
 
Hem för att äta och en lite vila tror jag, jag är en smula trött efter dagens
farande hit och dit.
Men vad händer ...... jag somnar kl:18.30 tror jag  det var.
Vad tror du hände då????
Jo jag vakna 3.10 i morse och jag vägra att stiga upp.
Läs resten i nästa blogg.
 
 
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0