Dag tre tråkigt

 
 
20130109
Gunnar & Gunder
Grattis
 
.Alla ungar
som går i
skolan nu igen
En kort termin
häng med bara.
 
 
 
Upp och vecka tuppen
Barn skall upp till skolan i dag.
Vad jag gör uppe så här tidig?
Ja jag vill nog ha lite lugn och ro.
Inta min frukost stilla och njuta av tystnaden.
Ta en dusch utan att någon öppnar dörren tusen
gånger och frågar efter alltmöjligt och omöjligt.
 
Att kunna kolla på FB vad so har hänt eller ska hända.
Skriva lite här och där, jag kan se till att hålla mig sysselsatt.
Det är nog ett måste om jag skall vara lugn och fin och ta det lugnet.
 
Då rullar onsdagen i gång och jag åker med på dagens äventyr.
  Sitter och diskuterar film med gubben, vad är bra och vad är dåligt.
Det kan ju diskuteras efter man sätt filmen anser jag.
Man kan inte säga att en viss film är dålig bara för att man
läser på resumén vad den handlar om.
Den kan ju vara bra än då.
Man skall väl se den och yttra sig sen om
vad som är bra och vad som är dåligt.
Då har man ju något och argumentera om, eller?
 
En dags promenad mitt på dagen som läkaren sa att jag skulle göra.
Den startar vi med i dag, det blir en kort sak fram och tillbaks till Solbo.
Lagom längd, lagom jobbigt. Det skall inte vara jobbigt och det ska inte vara segt.
Bara skön promenad.
 
En liten fika i centrum för jag skulle passa på att hämta paketet,
dammsug påsar. Passar på att hämta Sagas nya glasögon också.
Här träffar jag på Lena Karlsson som kör mig hem.
Men också Jenni en arbetskollega.
Lite snick snack sen hem
 
 Saga skall laga mat i dag och hon får gå och handla också.
Det blev mackisar och köttbullar.
Det var lätt och snabbt fixat.
Hade Renata på en kvälls fika också.
Det var trevligt.
Nu har jag tagit ett kvälls bad och det kändes skönt,
hoppas natten går förbi utan feber i natt.
Då ser det ljust ut igen.
Vill till jobbet nu.
Så skall väl se om det kommer något på TV.
alltid lika skönt att bara slappa i sängen.
 
Ha en trevlig kväll
 
Godnatt 
 
  
  
 
 
 
 
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0