Hej helgen

 
 
20130118
 Hilda & Hildur
Grattis
 
Min familj
Älskar er alla
 
 
 
Fredag en ledig helg framför mig.
Först en arbetsdag till 16.00 sen ledig helg.
Dagen börjar med att jag vaknar när kl ringer 5.00,
en dusch, frukost, koll på datorn.
En bil tur till jobbet.
 
Då är det arbetet som gäller. Vad har hänt i dag?
Den vanliga rutinen på morgonen är att vi hjälper dom boende
upp på morgonen, med det som dom behöver hjälp med.
Sen äter dom frukost och vi får frukost runt 9 tiden.
Morgon arbetet håller på till 10 - 11 tiden,
det beror å om allt flyter bra eller om det händer något.
 
Lunch för alla är vid 12, då skall vi vara 4 personal i matsalen.
en lägger upp mat, två ställer ut maten och en går med brickor.
 Vi hjälper till med matning också.
Vi tar lunch i tre skift :)
11.0, 12.00 och 12.30. Det flyter på bra. Vi går två och två
för det mesta. på eftermiddagen hinner man med lite av varje,
städa plocka in saker som fattas serverar kaffe och vi har eftermiddags rapport 14.30.
 
Dom flesta som läser min blogg känner till mitt jobb.
vad jag gör och hur tiden ligger till.
Det är inget som ändras, allt är samma saker dag efter dag, år efter år.
Små detaljer som ingen dusch föra att alla fot frukost, en
delar bara med. och vad har vi mer?
Jo vår rapport är 9.00
Kan ju vara de senaste nytt som till kommit vår lista.
 
Dagen slutade på jobbet 16.00 för mig.
Ari kom och hämta mig.
Han hade roat sig med att leka med spolarvätskan.
Det var så kalt ute att när spriten i vätskan dunstat frös fukten på glaset till im is.
ser ganska colt ut.
 
Vi kommer hen före fem och det är så skönt på något sätt.
Jag hoppas att kvällen blir lugn och stilla.
Jag lägger in alla otäcka räkningar på banken.
Men oj vad kom alla dessa ifrån 16.500.
Va fasen vad det var många denna månad.
 
Min dator skall dill dator docktorn, så Ari åker med den.
Jag sitter på gubbens dator.
Och det är ett tangentbord som är sönder slaget.
Man måste slå så hårt för att det ska fungera att det blir jobbigt
för mina fingrar. Nä detta skriver jag klart i
morgon bitti det är jobbigt på denna dator.
 
Så på återseende om ett par timmar.
Nu får jag skriva färdigt detta och publicera
Min dator har varit hos expert docktorn, fick en liten renovering.
Men den är sliten så den kommer antagligen få gå i pension.
 
Men kvällen slutade med att jag och gubben såg på
De fantastiska 4
Den är OK lätt sam och ganska roande.
sen var det god natt för hela slanten.
 
På återseende.
 
  
 
  
 
 
 
 
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0