Hoj helg

 
 
20130111
Jan & Jannike
Grattis
 
 
 
Vi ska nog skänka en tanke till
mänskligheten i dag.
 
 .
 
 
Då är det fredag och helgen stundar.
Jag var uppe före tuppen för att tala om att det är dags att vakna
klockan är faktist 04.45!
Barnen skall till skolan, och dom har fått ett ultimatum nu.
Inga pengar om det inte hjälps till här hemma,
tvätta sin egen tvätt och sköta skolan.
Massa saker kan tyckas men bara
helt vanliga saker.
 
Min frukost är intagen, har kollat mail och på FB vad ni skriver om.
Nu är det duschen som gäller.
Jag skall följa med gubben och storhandla i dag. det blir det ultimata
kollen att jag orkar.
Min gubbe fick något slags återfall av förkylningen i dag tror jag.
Han låg och sov till 11.00, hade en enorm huvudvärk,
och vi som skulle handla tidigt i dag.
Vi kom iväg 12.30 till City Gross.
Det var dit han ville åka i dag.
Det var en smärre pers för mig att knalla runt i affären.
Men det gick bra och vi handla för runt 2000:-
Lite mat och diverse saker som skall räcka några dagar.
Två sådana här
Och dessa har vi köpt.
 
Sen var det ett besök på IKEA, en fika och inköp av en nu
kryddkvarn.
En liten promenad runt för att titta på olika saker.
Mycket man vill ha.
Pizza till middag vart det, hemlagad så klart.
lätt och smidigt ska det va.
Inga konstigheter alls.
Saga åkte till Maria på tjejmiddag,
Robin skall till kyrkan och
gubben kollar på TV:n.
Jag ska lägga mig i ett bad och njuta av kvällen.
 
Ha en bra kväll och på återseende.
 
  
 
 
 
 
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0