Ledig

 
20130115
Laura & LLorentz
Grattis
 
 
Min gamla bästis
Annette Part
En härlig och glad tjäj med krut i.
 
 
Det är tisdag och jag har en ledig dag.
Så sova gör jag inte, in i duschen och på med kläder.
Denna dag börjar med att jag har tvättstuga 7.00.
Det var ju strul med bokningen i går.
 
En liten frukost och sen då ner till tvättstugan,
inge kul men det ska gå fort i dag.
 Gubben var upp vid 6 tiden för att hjälpa mig ner.
Men han gick och lade sig i gen, vilket sätt alltså.
 
Väcker barnen, Robin börjar vid 10 och Saga vid 9 tiden.
Så jag sliter ner allt och tvättar färdigt, vid 9.45.
Tar upp allt för gubben sover fortfarande.
Han vaknar till av att telefon ringer,
det är Millan som frågade om vi vill ha kaffe.
Hon har bakat en kaka.
 
det var bara att ta sig dit på en kaffe.
Sen hem och äta lunch för att gå och handla
och sen ska jag till Medborgarplatsen.
 
Kl17.15 ska jag träffa min gamla bästis Annette Part.
Det är så kul att ses och jag verkligen älskar att träffa henne.
Vi har varit med om massa roliga saker i våra år tillsammans.
Vi har mycket att berätta nu också.
 
 
Tiden gick fort och vid 20.30 sa vi hej.
Vi skall ses hos Partan i februari igen
så då skall jag ha kameran med mig.
 
Jag ringde gubben som plocka upp mig i Tumba straxt efter nio.
Hem och slappa lite för att sen hoppa i säng
Godnatt världen
Vi ses i morgon.
 
 
 
 
  
 
 
 
 
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0