Min lördag

 
20130119
Henrik
Grattis
 
Vacke solig dag
 
 
 
 
 
Dagens morgon börja sent,
jo det är sant, jag vakna 7.30, tänk va halv åtta!
Så det kändes piggt och bra att gå upp i dag.
In i duschen och sen frysa rumpan av mig.
 Det är så kallt i min lägenhet så det är inte sant.
När man har duschat måste man torka sig fort för att sätta på
kläderna som har legat på ett halv varmt element.
Underkläder, termos thigts, linne, klänning, kofta, strumpor
och mina tofflor.
 
 
Ändå hinner jag frysa!
 
 
Nå ja fixa en frukost som blev sen i dag, men vad gör det
det är lördag.
Jag har problem med min dator i dag också. Nu kommer
jag inte in till facebook. sidan vill inte starta.
Så nu sitter gubben och kollar bad det kan vara för fel.
Och jag lånar hans dator för att skriva in min morgon hälsning.
 
Det är bara problem med datorer hela tiden.
Kan dom inte fixa en som det inte kan uppstå problem,
oavsett vad du gör så skall den fungera.
Vore det inte en lysande utveckling?
Tänk vad man kan vara dum i bland.
Det var ju inte något fel på daton, det var ju bara att
klockan och datumet inte var rätt.
Så nu fungerar min dator en smula bättre.
Den är gammal och sliten men den fungerar nu i alla fall.
 
 
Vilken fin dag det är ute, isiga träd och solen lyser så fint.
Det är ett promenadväder, om man klär sig ordentligt.
Men det blev ju ingen promenad i dag.
Har messat lite med Linnéa om hur Jimmie mår efter operationen.
Och det är väl ganska hyggligt. Så det är väl bra då.
Barnen mår bra och allt annat är väl bra då.
Jag skall låna dom lite om 14 dagar då jag ska ta
dom till lekslottet hade jag tänkt.
Ska låna lilla Jolin någon dag också.
 
 
Jag följde med Camilla och Thomas till vår
gamla arbetskollegor Jonna och Jocke
En fika med semla, mums
Det var ett bra tag sen man var där och hälsa på.
Dom har en fin vinds våning.
Med fin utsikt över Huddinge.
Sen hem och vart trött och satte mig framför
TV:n och somnade så klart.
En tråkig kväll faktiskt. Trodde vi (jag och gubben) 
skulle ta en date kväll.
Men han hade annat på G, dricka öl.
Ja ha då får jag roa mig själv då.
Så slö tittat på TV:n hela kvällen.
Tar ett varmt bar och läser lite teori för körkortet.
 
På återseende. 
 
 
  
 
 
 
 
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0