Ny dag, nya utmaningar

 
 
20130122
Vincent & Viktor
Grattis
 
 Familjen annorlunda
Krya på er.
 
 
God morgon vänner och världen,
ja det är redan en ny dag och det blir nya utmaningar med den.
Det är alltid lika spännande varje morgon när en ny dag gryr.
Vad kommer att händ, man har lite planerat,
typ att man vet att man ska till jobbet, men där kan
vad som häls hända eller ingenting.
Det är ju så i vården.
 
Hemma är det väl samma sak. Man kan inte veta till
100% vad som skall hända.
Jag vet att jag ska gå upp, duscha äta frukost,
klä på mig och skriva lite på bloggen.
Jag vet att jag ska till jobbet på eftermiddagen, och
att jag jobbar till 20.30, allt detta vet jag.
Men .... det händer massa saker emellan här,
sånt som händer under dagen.
 
Nu blir det ju spännande för jag ska titta på det som jag inte vet,
vad händer ut över mitt vanliga liv, under en dag.
Så det kommer denna blogg dag handla om också.
Det är lika bra att skriva både och så det blir lite t.ex.
 
 
 Denna dag börja med att jag vakna 04.30 men
Gubben tyckte det var alldeles för tidigt.
 Han tog tag i axeln och vagga sakta mig fram och tillbaka,
Jag somna vist om.
Men han gick upp och då vakna jag igen så klart det vart ju kalt
när han försvann från min sida.
 
Men klockan var närmare 05.45 Då
Så det är ju OK att kliva upp då.
En väldans snabb dusch vart det i dag, kallt ......
En liten frukost, den gamla vanliga; fil, musli, smörgås, kaffe
och C-vitaminer med medicinen.
Undra om det är bra att ta dom tillsammans.
 
Har haft ett problem med Linas matkasse, vi ska ju
pröva den ett tag med kortet vill inte betala räkningen.
Och det står att man bara ska betala 1 kr, men
på mitt meddelande kommer det upp 608:-
Det är vad matkassen plus fruktassen kommer att kosta.
Så mysko, vad är felet??
 
Ja ha nu börjar barnen röra på sig, en Saga är uppe och kollar lite.
Det är ju bra. Robin ska till skolan kl 10 så han kommer inte upp före 9.
Han är en lat tonåring medens saga är en tjej som tar
en och en halv timme på sig för att måla sig och sätta de rätta kläderna på sig.
Sen äter hon ingen frukost utan tar bulle och kaffe på skolan,
inte smart. Vänta och se.
 
Ja ha det blir ju en hel roman med alla detaljer.
Så dagen kommer att fortsätta framåt.
Ett telefonsamtal från en havande dotter.
Hon skall ut till sin blivande man och då är det så
att hon vill luncha med mig innan, OK det kan vara kul.
Jag möter upp henne vid 11 tiden vid hennes bil.
 Apropå bil, min SAAB kommer hem till mamma nästa vecka
Nu är han fixad och jag ska få köra igen, jag som har längtat så
 Dagen var riktigt trevlig stötte på Eva, bästisen också.
Även min vän Tina har jag stött på i dag det var så trevligt,
det är en tjej med varmt hjärta och ett trevligt skratt.
Camilla skulle ju till fot vårdaren i dag, så hon körde mig hela vägen till jobbet.
Väl där var det lungt och man han göra små saker hit och dit.
Tog blodtryck på Camilla, det var OK.
 
Vid våran middag händer det saker, en kollega säger, han kommer att ramla.
Och pang krasch bom så låg han på golvet.
Hon har ett sjätte sinne, helt klart.
Vad skönt inga märken, skador eller andra åkommor.
Sen flöt kvällen bra.
 
Körde Anette till Huddinge station. Så hon han med en tidigare buss.
Sen var det raka vägen hem. Jag ska ju börja tidigt i morgon så
det är bara att sova lite nu.
Ska bara sända en extra tanke till lilla familjen i Salem,
hela familjen ligger magsjuka.
Krya på er .
Kramar från farmor.
Puss och kram
 
 På återseende. 
 
 
 
  
 
 
 
 
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0