Ny spännin på G

 
20130114
Felix & Felicia
Grattis
 
 
 
 Mitt jobb
sönt att vara tillbaka
 
  
Arbets- veckan 2 (av 4) börja i dag,
almanackans vecka är 3.
Det är måndag och jag jobbar 7.30 - 15.00.
Det ska bli så skönt att komma in i vardagen igen.
 
 
Upp tidigt 5.00 och inta frukosten och sen duschen.
Jag ska åka iväg runt sex så jag får lägga på ett kol.
Jobbigt att sätta sig en kall bil, man blir stel
och frusen som sjutton.
 
Det var kul att komma till jobbet och jobba.
Marie K och Ida jobbade jag med på A- sidan,
Lollo var också på jobbet.
På b - sidan var det Maria, Marinella, Agneta
och Staffan var löparen i mellan.
 
På eftermiddagen innan jag gick hem han jag kramas med Ericka,
Anneli, annete och Eva H jobba också.
Så det var full action hela dagen.
Som sagt gick jag hem kl: 15.
Ari hämta mig.
 
Väl hemma var det lite koll på posten och sen förberedelse av maten.
Ari kockar köttgryta,
Det ska bli mumsigt. Maten klar lite före 17.30,
jag har tvättstuga i dag kl: 18.00.
Så det blir lagom.
 
 Jag hade inte alls tvättstugan, det var fel dag.
Hur fasen tänkte jag här?
Jag gick ner packa in i maskinerna och skulle trycka på.
Det går inte, jag går ut till data apparaten för att boka på igen.
 Då står det passet ej bokat .... VA ....? 
Då kolla jag då är det bokat tills i morgonkväll.
Men jag är inte hemma i morgon kväll.
Omöjligt att jag har bokat tisdagskväll.
Men det står det dä ..... FAN!
Avboka tiden och jag får ta i morgon bitti kl:07.00.
 
In och plocka ut all tvätt. dra upp det igen och jag var arg som ett bi.
Men det gick över då jag fick lite kaffe av gubben och
kunde lägga mig på sängen och gå ner i varv.
 
Så gott folk
Godnatt
ses igen 
 
  
 
   
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0