Ny vecka 4

 
 
20130121
Agnes & Agneta
Grattis
 
Kärleken
Den skall vara ömsesidig och
vårdas med omsorg
 
 
God morgon världen, nu är det en ny vecka och måndag.
Det är inte så farligt som det låter.
Gå in i dagen med glädje, denna dag är min och den blir så bra som
jag gör den. Det är du själv som påverkar dagen negativt om
du börjar dagen med att vara negativ.
 
Så min dag börja med en språng marsch genom lägenheten
och sen in i en varm gosig dusch. Härligt.
En liten nätt frukost som jag brukar in ta vid datorn i min ensamhet.
Lugnt, tyst och njutningsfullt.
Kl går sakta fram till 6.10 då jag plockar fram tvätten
som skall tvättas i dag. Det är nästan omöjligt att få bra tider så barnen kan
tvätta själv. Dom skall ju till skolan så det är jag som sköter tvätten, igen :)
Kanske ska ta betalt hahahaha.
 
En förmiddag som jag skulle vilja ha med Erick men i dag går det ju inte.
Får planera bättre nästa gång :)
Just i detta nu hör jag hur min unge herre snörvlar som värsta grisen.
Han är dålig igen! Hur kommer det sig?
Har Tana smitta ner mim lille kille, fy på dig Tana.
 
Det blir lunch innan jag ska till jobbet.
Makaronilådan var det lite kvar av, mmm gott.
 Jobbar ett kvälls pass, jag skall dock ha
SoL mellan 13 - 16, dokumentations kurs.
Så det blir en himla kort dag i dag.
Alltid bra.
 
Det gick som på rels med allt som hände när jag hade lätt utbildning.
Han med många som ville ha hjälp. och Kajsa som är ny.
Så det kändes bra att det kom till skott, så då hoppas vi på att
allt blir bra :)
 
Kvällen var annorlunda då jag var på B - sidan och där har
jag inte varit sen Dacke fejden. Man hjälper till med en och
annan men nu ska jag vara där hela kvällen.
Oj oj tur att Staffan är med.
 
Men det så bra ut och vart bra då vi var klara i tid och lade
några extra boende så natten slapp :)
Det är ju bra.
 
Hem rullade jag vid 21.10 och var inte så värst trött, men
haft blött näsblod och fått en snor attack.
Det är ett himla nysande och snorande.
Undra vad det kan bero på.
Känns inge bra i alla fall.
 
Nu så är det bara att relaxa och koppla av
och titta djupt in i kudden
Ha en bra kväll.
 
På återseende. 
 
 
 
  
 
 
 
 
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0