onsdag

 
 
20130116
 Hjalmar & Helmer
Grattis
 
 
 Inga Lena
För att hon är snäll och lånar ut sin hand
när smärtan är värst
 
En dag som börjar kl: 6.00  med en dusch, 
en frukost och på med kläder.
En bil resa till Hornstull.
Jag har tandläkaren i dag kl: 10.00.
Så hej på er Claes och Inga-Lena.
 
Två små hål som fixas och bedövning i hela fejan.
Men vi tar allt från början. Som jag sa gick jag upp
6.00 i dag ville inte gå upp tidigare. Jag har sovit helt underbart i dag så
varför stressa på morgonen :)
In i duschen och känna det varma vattnet strömma ner på kroppen.
Fasen vad skönt det är.
 
På med kläder annars fryser man häcken av sig.
Min lägenhet är så kall att det är frost längst listerna.
Jag kan berätta att det drar runt alla fönster och
det drar som attan längs alla golv.
Och när jag sitter här vid datorn så känner jag
hur det drar från ett stängt fönster.
Man måste ha sockor och tofflor på sig annars kan
man inte sitta hör,
Kolla
 
 
Nå ja nu fortsätter dagen. Barnen väckte jag kl:7.00,
Ingen direkt action i dom, men dom kommer upp sakta men säkert.
Saga blir lite sen och det kommer nog Robin också bli.
Han är på toan och där kommer han sitta ett tag,
för att sen bli stressad och arg för att han kommer
försent. Ja vad ska man säga?
 
Jag väcker gubben runt 8 för att han skall hinna äta innan
han kör mig till Hornstull och tandläkaren, läskigt.
 Då är det på tiden att gå ut och fixa bilen för att sen åka.
 Det är Hugo mycket med snö på bilen,
så man har ett gympa pass att få av snön på transporten.
En skåp bil, Aris arbetsbil.
Men till slut är det bra och vi kan rulla iväg.
Inga hinder på vägen, så vi är lite tidiga.
Tar en snabb fika innan jag ska vara hos tandläkaren.
Nu är jag nervös.
Så nu sitter jag i den läskiga stolen och vet att jag ska borra,
hjärtat slår som fan.
Jag ÄR skit obekväm i denna situation.
Jag får en bedövnings spruta i neder käken, och en i överkäken.
Sen var det bara att sätta igång.
Efter en timme var jag klar, ont i käken hade jag, men nu är detta över i alla fall.
Då skall jag och min gubbe lunch, det hade vi bestämt.
Men nej nej jag kan ju inte tugga på mat.
Jag är ju bedövad i halva munnen.
Inga hårda saker här.
Det blev keso och aloe Vera dricka, den nya.
 
Det var så att jag tog med mig det till jobbet och
åt det där. Inge stress och inge ute bland folk med bedövad mun.
Lät lite rolig när jag prata.
Så nu var kl. ett och jag börjar mitt jobb.
En kort utbildning på Solen med Diana K.
Lite dokumentation och GP planen.
Rapport tid, sen full spruta till 21.00
Nu skall jag hem och sova, hur trött kan man vara igentligen?
Som värsta, värsta vet inte vad.
God natt nu sover jag.
 
 
 
  
 
 
 
 
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0