Sista dagen i år

 
 
MÅNDAG
 
20121231
Sylvester
Grattis
Nyårsafton
 
 
Sista dagen på
2012
 
 
Bäst att återhämta sig.
 
Ledig dag 
Har inget speciellt att stå i.
Skall bara ta det lugnt och sansat för att sen gå upp till Camilla.
En kväll med mat och gott att dricka.
Ska vi se om man kan få hit Jimmie och Nea kanske.
Det skulle vara så kul.
 
Denna dag börja strax före 6 och jag var pigg.
Det var bara att gå upp för att inte väcka Ari.
Han har sovit som en kratta i dag hörde jag.
Så det är lika bra hamn får sova till frukosten 9.00
 
Sen skall man väl bara mentalt förbereda dagen,
utan tonåringar, att ta farväl av ett år som har varit tufft för mig.
Detta är min blogg och då handlar den om bara mig,
hur jag har det och hur saker påverkar mig.
Vad jag tycker och känner.
 
Detta år har påverkat mig negativt på många sätt.
Min mammas bortgång tog mig hårdare än vad jag trodde.
Det kan bero på orsaken förstås.
Jag ville ju sitta med henne in i de sista, nu rycktes hon bara bort.
Det är en sak jag INTE kan hantera.
 
 
Det har påverkat mitt jobb och mitt humör.
Jag har lättare att bli arg och känner att jag vill skrika .
 
 
 
Min stora glädje detta år är Joline så klart.
Hon kom som en liten räddning där i all sorg.
Sötaste tjejen i världen.
 
Alla fina dagar med barnbarnen har också prytt detta år,
Alla busiga stunder och alla timmar på lekslottet.
Det är lätt att roa barnbarnen, det är också så kul att ha dom hos sig.
 
 Tänk att sista dagen på 20123 är här och vi ska lämna 365 dagar bakom oss.
Hoppas det är fina minnen ni alla lämnar bakom er. Att ni har dom
i en box som goda fina minnen och kan glädjas åt dom.
Nu är det bara att blicka framåt och sen nya utmaningar och
försöka göra varje dag till ett gott minne.
För nu går vi snart in i 2013.
 
Vi har en liten tillställning med mat och tillbehör hemma hos oss.
Det är Ellie med Fredrik och Camilla med Thomas.
Jag hade hoppats på Jimmie och Nea också,
men dom fick annat för sig.
Det hade de två andra killarna också (Jerry och Rickard).
Vi åt som sagt gott och sen en nyårs fika med god
choklad mousse  hallon och grädde.
Vi spela ett sällskaps spel som var dunder kul.
Var ute och titta på smällare vid 00.00
 så klart.
Släppte iväg lycko lyktor för att
bringa lycka till 2013
 
Tog ett kortspel innan det var hög tid för sängen.
På återseesnde mina vänner,
På återseende.
 
Godnatt
 
 
 
 
 
 
   
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0