Sjuk dag två

 
 
20130108
Erland
Grattis
 
Partan
Hon greja körkortet.
 
 
En morgon utan konstigheter,
mer än att huvudet och halsen är inte på min sida.
Alla dom vanliga detaljerna följer som vanligt sitt mönster.
Att tillägga är väl då att skolan har kommit igång
så barn är uppe för att ta sig till skolan.
 
En lugn och stilla dag går sakta förbi,
absolut inget har hänt.
Gubben ojar sig och stönar om allt.
Undra om han har det trist på något sätt.
En fika i Salem han jag med i dag, Hurra.
En utflykt.
Jag måste ta mig ut mitt på dagen för att ta en promenad i ljusets sken.
Det var order av läkaren de.
Då får man ju göra det då.
När jag kommer in känner jag hur feber fan kommer krypande.
Vad gör man åt den då?
Vilar så klart.
 
Maten fixar gubben, och den var sen som attan i dag.
Gubben hade fastnat på spelet på datorn.
Vi åt närmare sju.
Hur bra var det då?
Inte alls gubben lilla.
 
Nu är det bara lite slappar tag som gäller. Lite TV och sen sova.
Gubben skall ta en promenad NU, 19.40
Så om det är oväder i morgon så vet ni varför.
 
Ha en trevlig dag/ kväll.
 
  Godnatt
  
  
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0