Söndag före ledigt

 
20130127
Göte & Göta 
Grattis
 

Pappa

Grattis på namnsdagen

min kära pappa

 

Det var upp 5 och fixa i ordning sig, duschen, frukost och kläder på.

Vecka gubben så han hinner äta något sen i väg

till jobbet för en lång dag fram till 17.00.

 

Dagen inleds lugnt och stilla, det är ju söndag.

Allt flyter på så det känns så bra så.

Nu har vi då jobbat fram till fika pausen 9.00.

Det är skönt att sätta sig en stund och bara njuta av en kopp

kaffe med smörgås.

Förmiddagen rinner förbi och vi har ett härligt söndags tempo.

Nu är det lunch och den går lika fint den.

Efter min lunch rast tar jag och Maria tag i att fixa

lunch rummen, det är lite grisiga möbler.

Vi får hjälp av Linnea A och Linnea P.

Det blir så fint och det ser rent ut. Då är det bara några få timmar kvar.

Ja det rullar på för rätt som det var där så är kl: 15

Och eftermiddags rapporten är ett faktum.

Kl blir till slut 17.00 också och min söndag är till enda.

Ner och byta om och sen hem med gubben.

Inga konstigheter och ingen försening.

Maten står på bordet när jag kommer hem, Robin har fixat

pytt i panna och Saga har fixat ägg.

Det är kul att se att de kan samarbeta i bland.

Har dock lite funderingar varför Saga måste vara så ....

Hade fika besök i dag,

Camilla och Thomas kom över en stund, dom var på promenad med Wilma.

Det var lite trevligt att snacka en stund.

Sen bråkade jag med datorn igen.

Den vill inte som jag vill och

jag blir så djävla arg!

Satta mig och titta på film istället.

Taken

Den är bra.

Så nu vill jag sova och glömma bort datorn.

Sov gott

folket

På återseende.

 
 
  
 
 
 
 
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0