aveckan kommer till helgen snart

 
TORSDAG
130725
Jakob
Grattis
Vädret
Helt underbart 
 
 
 
 
 Dagens citat
 Låt det gamla vara glömt.
 
Det finns sällan något förnuftigt
skäl till att ångra handlingar
och händelser i det förflutna.
Ty det förnuftiga existerar ändå
inte på något annat sätt
än i ditt minne.
När du inser denna brist på
verklighet, finner du ro.
 
 
 
 
 
Hej där
 Hej nu är vi inne på min elfte dag på min semester.
Den är alltså snart slut och jag känner
en viss ångest börja bubbla lite.
Inte bra. Inte alls bra.
Vi kör denna torsdag och ser var vi hamnar.
 
God morgon
 Jag hade sovit länge i dag om inte min gubbe blivit arg och sur utanför fönstret.
Han glömde mobilen och var liksom tvungen att komma upp igen.
han svor lite på finska utanför först.
Nå väl det var de jag vakna av.
Nu är det frukost.
 
 
Duschen kommer efter i dag, vill bara sitta och ta det lugnt.
Känna stillheten och bara vara.
 
Jag har bytt galgar i garderoberna. Har hittat smala plast (tyvärr) galgar
så det blev nästan 30 cm mer plats i garderoben. Helt makalöst.
Det ser snyggare ut och är mer luftigt. Måste införskaffa mig
lite fler bara.
En kort tripp till IKEA blir det :)
Till garderoben i hallen blir dessa tror jag.
 
Vet inte riktigt, kan vara svårt i bland att välja rätt.
Jag åker dit så får vi se. 
 
Satt och titta lite på olika nät adresser jag har i en bok och hitta min Barba familj.
så här ser min Barna familj ut;
 
 
Ari och jag
 
 
Jerry
 
Jimmie
 
Rickard
 
Camilla
 
Ellie
 
Robin
 
Saga
 
Så detta är min lilla familj i barba format.
Nu har ju jag andra barn och barnbarn också men detta har blivit min kärna.
Det var så kul att familjerna stämde med antal människor i min.
Svär dotter och svär son får inte vara med här,
men dom är minst lika viktiga i min familj.
 
 Så nu har jag varit på IKEA och handlat, det gick lätt som en plätt.
Galgar införskaffade. Mer plats i garderoiber. Det ser stilfullt ut.
 
Då skall vi göra en tråkig middag, spagetti, köttfärssås.
Händer ofta tycker jag. Lätt att laga går relativt fort.
Så nu vart det de.
 
Men det var bara Saga, Ida (hennes kompis) och jag som åt.
Ari tog lite när han kom hem.
Städa av efter middagen och fixa färdigt i garderoben.
Ner till Bullen med Bumble Bee.
Han står i felsäkert läge igen.
Alltså vad är det med skrothögen??
Nu blir jag ju ledsen.
 
 
Handlar på Solbo ICA.
Behöver schampo och sånt, det är slut hemma.
Då skall jag och Ari titta på film i soffan för en gång skull.
Det brukat vara så att vi tittar i vårat sovrum, och då brukar vi somna också.
 
 
Vi fick kaffe besök, Thomas och Camilla kom på en snabbis.
Trevligt. Dom har varit och hälsat på hos Jane och Mattias.
Det var ju kul.
 
Hade ett litet samtal med sonen först sen Nea.
Alltid lika trevligt att prata med sonen.
Han är en go kille.
Planering med Nea. Massa saker som skall fixas.
 
Är det time för bädden nu??
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0