Äventyrsbad.

 
MÅNDAG
130722
Magdalena & Madelaine
Grattis
 Min kompis Ericka
Tack för en fin dag.
 
 
 Dagens citat
Våga bara vara människa.
 
Överlåt åt andra att vara
perfekta, att vara fantastiska.
Var nöjd med dig själv som den
du är - så blir du mycket
mera avslappnad.
 
 
 
 
 
 
Hej där
 Ja du nu kommer än ny vecka med nya utmaningar som jag skall ta i tur med.
Jag kommer att ha en bra och lång semester och känna att jag är
utvilad hoppas jag till nästa måndag.
 Nu kör vi denna dag.
 
 
 
God morgon
I dag vill jag ha sovmorgon kände jag, en smula trött i ögat.
Men jag skall hämta ett barn eftersom jag skall
i väg med Ericka så tar jag ett större barn med mig.
Det är därför jag måste gå upp tidigare i dag.
 
 
Så min frukost är intagen och min dusch är klar.
Jag har packat bad kläder och skall nu bara kolla vad jag skall ha med mig mer.
Man skall väl ha mat och smörgåsar. Det är viktigt.
Skall hämta Johanna också.
 
 
Så blir det lite mess till Ericka och se vad hon säger om tiden,
Kör över till Salem för att hämta skitungen Johanna :) .
Glad i hågen åker vi till Tumba igen.
Handlar på vägen lite smått som skall med.
 
Inget svar från Ericka, hur skall damen ha det nu.
Ringer ett par gånger, inget svar.
Ja ha då blir det Mölle badet om inte Erika skall åka till sydpolen.
 
 
Nu är klockan 10.15 och ett meddelande kommer från sömntuttan Ericka.
Jo hon är vaken nu. Men då blir det sent att fara till sydpolen.
Men ..... Johanna kommer bli ledsen.
Men vad gör man.
 
Ericka föreslår Älvsjöbadet i stället. OK det kan väl vara OK.
Så 11.30 står jag utanför Ericka i Stuvsta, vi packar in i deras bil
och far nu till badet.
 
Nu skall vi sola skiten ur oss. Det blåser en smula så det kan vara kallt i vattnet.
Och Johanna hoppar i och fryser röven av sig.
Stackars barn. Hon behöver inte bada, men det gör hon.
Kommer upp och hackar tänder och har en ljusblå läpp färg.
Nu undrar jag då hur det kommer sig att hon går i igen och igen?
Det är ju kallt.
 
 
Saga dyker upp runt 14.30, även hon tycker det är kallt.
Men vi blir där till klockan 17.00 innan vi far hem mot
Stuvsta, min bil står ju i deras garage.
Vi tar vägen förbi Salem för att lämna av ett stycke barn.
 
 
Nu är det hem och middag som skall fixas.
Camilla och Thomas äter hos oss, dom har inget porslin i skåpen.
Hus på gång hoppas dom.
Sen middag, gubben jobbar över, ovanligt eller??
Det blev sallad, pomes, bea och lövbiff.
Gott var det.
 
Nu är det inte så mycket kvar av dagen
så det är väl bara att säga säng och sova.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen
 
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0