Bad dag

 
TISDAG
130716
Reinhold & Reine
Grattis
Solen och värmen
Härligt väder 
 
 
 Dagens citat
 Spara din oro
tills tiden är mogen.
 
De flesta bekymmer gäller framtiden.
De kretsar kring sådant
som i de flesta fallen aldrig
kommer att hända.
 
Koncentrera dig på nuet, så tar
framtiden hand om sig själv.
 
 
 
 
 
Hej där
Detta är dag två av fjorton.
Det ser bra ut och det är ju bra.
Hoppas resten av dagarna blir fina.
Nu kör vi denna fina tisdag.  
 
God morgon
Tisdags morgon klockan är 0435, pip.
Jag är piggelin och kan inte sova.
 
 
Min kära gubbe ville ha ägg på mackan i dag så det passar
ju bra att göra den nu då. 
 Så jag fixa fyra ägg, två till Ari och två till Robin.
Nu kan jag inta min frukost också. Hinner även med duschen innan jag väcker
dom. Det blir att köra Robin till jobbet. Jag skall bara kolla att Jolin sover.....
Men va ....... Hon är vaken lilla skrutt fia.
Då tar jag med henna i bilen. Nu är det bara att åka i väg.
 
Så klart det är ett möte på försäkringskassan klockan nio i dag.
Jag tar med Saga till Huddinge så hon kan passa Joline medans jag går på mötet.
Det går bra och det var inga konstigheter som vart av detta.
Jag skall fixa längre läkarintyg bara så jag får jobba upp min hälsa.
 
 
Nu är det bara att fixa in för badet.
Vi tar en fika med Camilla lite snabbt.
Hon väntar på Thomas, hon skall ut till hans jobb i dag. Dom skall äta lunch
tillsammans och sen var det visst en av åkarna som ville se Linus.
 
 
Så jag och Saga går hem och packar badkläder, vi får även med oss Robin ... helt otroligt.
Kull killen att du kommer med.
 
 
Möälle
blir bra och det är inte så mycket folk häller.
Robin gillar inte när det blir proppat.
Så det blir ett par timmar i det fina vädret.
 
Nu skall jag hem och fixa maten. Det är bara att steka kassler och koka potatis.
Lit grönt och lite sås och allt är som det skall.
Jolin är så trött att man nästan tycker synd om henne.
Lilla gumman nu tycker jag att du skall sova.
Inte skall du behöva vara vaken mer.
Puss gumman.
 
 
Jag skall också göra kväll. Jag har stått utanför och
pratat med sonen och Nea i två timmar, så nu är det på tiden att gå hem och sova.
Sussa gott.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0