Jobbar dag

 
MÅNDAG
130729
 Olof
Grattis
 
 
 
 
 
 Dagens citat
 Tänk dig lugn
 
Tänk lugn.
Se lugnet för ditt inre öga.
Försök att minnas rogivande ljud.
 
Du anar nog hur det kommer
att kännas.
 
 
 
 
 
Hej där
 Nu har arbetsveckan börjat igen, jag går fortfarande på halv fart.
Det kommer jag göra ett tag.
Vi får köra denna dag och se vad måndag ger. 
  
God morgon
 Klockan ringer 5.00 pip.
Jag hoppar upp och in i duschen. Fixar frukost och trängs i köket med gubben som
också är vaken och på G till jobbet. Vi sitter bredvid varann i data rummet och kollar nyheter,
äter våra frukostrar och det är tyst i huset.
Så hej då med dig gubben kör försiktigt nu när du åker
gubben lilla.
 
 
 Jag skall bara kolla runt lite på FB och se vad världen säger.
Nu är klockan 7.15 och jag ska åka mot jobbet.
Det är lite bilar ute man märker att det är semester tider fortfarande.
Så jag kom tryckt och säkert till jobbet.
 
 
Jag jobbar ju bara 50% så tiden rinner förbi med en hiskelens fart.
Så då är det slut för i dag. Men jag har ett möte med chefen i dag så jag får allt gå dit då.
Mötet handlar om rehabilitering för mig.
Jag skall väl sakta men säkert rulla upp på full tid inom kort.
Jag hoppas det skall fungera.
 
 
Vilket annat jobb skall jag kunna tänka mig??
Jag vill ju jobba så som jag gör.
Det är ju kul och jag har ju valt det för att det
är vad jag vill göra.
 
 
Nu skall vi ta en dag i taget och se vad som händer med mig.
Det kan ju vara på sin plats att jag skall må bra själv först.
Så nu åker jag hem och ser hur det ser ut där.
Vi har extra hyresgäster just nu och för en kort stund fram över.
Drotten letar hus. Det gör sonen med.
Men han bor så fint nu, visserligen inte så lämpligt för barn kanske.
Men det funkar, gården har ju staket med grind.
 
  
Vad skall man laga för middag?? Det får Thomas fixa.
Oj det blev flygande Jacob.  
Det är ju smarrigt värre. Men det är ju minus banan.
Min gubbe dyker upp lite tidigt i dag. Han skulle ju jobba över.
Men det ser ut som en vanlig dag.
Nu skall man bara slappa lite och ha en mysig kväll.
Vi tar ett parti kortspel.
Chicago, jag vann.
 
 
Nu skall vi krama kudden.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0