lör

 
LÖRDAG
130720
Margareta & Greta
Grattis
Jerry
Grattis några dagar senare
med en grill dag. 
 
 
 Dagens citat
 Sök det bästa i allt
 
Gör det till en vana att se det
bästa hos människor och situationer.
Det kommer att finna att
detta enkla förhållningsätt
leder till optimism och positiva
känslor - vilket i sin tur
alstrar lugn.
 
 
 
 
 
Hej där
En lördag och min sjätte dag på semestern, nu kommer ångesten krypande.
Varför, det är ju en hel vecka kvar.
Men va då vi kör denna dag och ser vad den har att bjuda på. 
 
God morgon
Sovmorgon, ja klockan är säkert åtta eller där omkring,
vad skönt att få sovmorgon. Nå få se vad är klockan nu då ........?
Jaha ja 05.50 ..... det var nästan en timme längre i alla fall.
Man får njuta av det lilla.
 
 
Upp inta frukost. En väldigt snabb dusch på med kläder, solen dröjer
och det är nästan lite kalt. Lite koll på FB och en kopp kaffe.
Så där ja nu är man vaken och dagen kan sätta fart.
 
 
Förberedning till att ta sig till Mariefred och se på riddarspel och
marknad, sen till Jerry och gratta. Vi skall grilla hos Jerry.
Det kan vara kul. Då var vi på väg, mot Mariefred och Stallarholmen.
 
 
Framme vilka grejer det finns, jag hitta en skinn klänning och
en släng-käp som jag ville ha.Men det blir en annan gång.
Varmt var det i alla fall.
 
 
Nä nu går vi ner till hamnen och tar en glass, det kan vara gott.
Det är riktigt fint i Mariefred, här skulle jag kunna bo tror jag.
 
 
 
 
Glassen var super god och vi fick besök av bofasta änder.
Dom var boende vid kajen och glass baren. massa mat där.
Olivia matade dom med en strut, det tyckte hon var super skoj.
 
 
Nä nu är jag hungrig så vi får allt ta oss hem till Jerry nu.
Och då sätter vi på grillen och Jerry är grillmästare.
 
 
Så super gott blev det och man har handlat för mycket som vanligt.
Men det är nog OK i alla fall.
Nu är klockan mycket och vi skall dra oss hemåt.
 
Väl hemma blir man en smula trött då jag varit ute hela dagen.
Lite TV och sen krama kudde låter inte alls så dumt.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0