Lunch med bästa Eva

 
FREDAG
130712
Herman & Hermine
Grattis
 
 Min bästis
Eva
 
 Dagens citat
Gör en paus
mellan förnedringarna
 
Det är alltid frestande att klumpa ihop alla stora förändringarna
i livet till ett enda stort
masochistiskt skede.
 
Gör din stressnivå en tjänst
och ta en förändring i taget.
 
 
 
 
 
 
Hej där
 Nu kommer helgen igen, jag har en arbetshelg framför mig.
Sen är det två veckor semester och dom behöver jag till tusen.
Så vi kör väl  denna dag. 
 
 
God morgon
En dag fylld av välbehag :)
Jag skall bara ta det lugnt och fundera över livet och dess mening.
Vad det innebär med alla saker som sker.
Vad jag väljer och vad jag inte väljer.
Vem jag skall leva för och vem jag skall skita i.
Jag har en morgon med djupa funderingar om varför saker händer.
Jag har mist min mamma, en länk i familjen efter som min pappa
redan har varit borta i 16 år så rasa sista länken med att min mamma gick bort förra året.  
Jag har pratat med mina två systrar, efter som jag behöver fullmakt
från dom för att avsluta mammas konto mm.
Nu är det gjort och det var väl Ok.
Hoppas att jag nu får dom bara. Carina har redan skickat den till mig lika så min bror.
Nu fick jag veta av min andra syster att hon minsann ville se vad som fans i dödsboet.
OK, varför komma nu och inte visat intresse innan.
Det fanns inget lilla vän.
Mammas kläder, toalett saker.
Intresserad??
Nu är det frågan hur snål får man vara, vill du gå i hennes kläder??
Vist hennes Elvisskivor finns här kom och hämta dom om du vill.
Ett gammalt skop som är ditt står här kom du bara.
Agera om du skall ha de, eller förväntar du dig att jag skall komma med dom?
Sen är det där med svartsjuka ..........
Fan vad jag blir less. Kan inte folk bara vara glad åt det som är istället för att
gnälla och vara svartsjuka.
Min mamma bodde hos mig gratis. Vad har du/ni betalat???
Jag älskade min mamma jag använde inte henne emot någon eller
utnyttjade hennes ekonomiska tillgångar (vilket inte bar mer än en ynka pension).
Min mamma gjorde det hon gjorde även fast jag inte gilla det.
Det är hennes liv.
Hon var här för mina barn ändå. Och älskade dom.
Jag är glad att mina barn fick ha sin mormor så länge ändå. Hon vart ju i
alla fall 90 nästan. En bra ålder på en dam.
Nu vill jag bara få ha mina minnen av mim mamma i fred utan massa måsten.
Apropå måsten,
varför tror alla människor att man måste saker och ting??
Varför har man inge öppen relation att tycka vad man vill?
Varför måst andra lägga sig i vad man gör??
Har vi svaret ...
aven sjuka ...
 
Nu är det den magiska tiden att ta sig till Huddinge för en lunch med min bästis.
Eva och jag har hittat en tid som passar oss båda ... och vi kan luncha i hopp.
Det händer inte varje dag, inte ens en gång i veckan eller en gång i månaden.
 
Vi ses på jobbet då och då, det är det vi gör.
Denna lunch timme/timmar var så efterlängtad så det är inte sant.
Oh vad det var trevligt gumman, det måste vi göra om.
Kram på dig, älskar dig.
 
 
Nu har jag lite tid över så jag tar mig en kaffe på jobbet och snackar en stund med
Renata, hon slutar lagom till jag börjar.
Denna kväll flöt så lugnt och skönt att man inte hörde ett sus någon stans.
Härligt jobbat tjejer.
 
Nu skall jag hem med konstiga bilen och sen är det bara att hopp i säng jag är skit trött.
I kroppen och huvudet. många tankar inga svar.
Mycket att reda ut och inga som helst
strukturer.
 
Nu skiter jag i detta.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0