vecka 28

 
MÅNDAG
130708
 Kjell
Grattis
Saga
16 år i dag 
 
 
 
Små råd som ger
LUGN & RO
(en bok av Paul Wilson)
Bär med dig
ett stycke frid 
Koncentrera dig på tystnaden
Lyssna till dessa ljud.
Dröj kvar i den.
 
Försök bära med dig den sär
friden vart du än går.
 
 
 
 
 
Hej där
Det är redan vecka 28 och vi fortsätter att rulla framåt.
Det är svårt att få tiden att gå saktare,
jag vet att vi är många som vill det särskilt vid ledighet och fint väder.
Men nu är det så att ett dygn innerhåller bara 24 timmar och vi får vara nöjda med det.
Vi kör denna dag.
 
 
Klockan ringer 5.05 och det är tid för att stiga upp och
ta en skön dusch, väcka Robin sen peta i sig en frukost,
samtidigt som jag kollar på FB och skriver en morgonhälsning.
Klockan blir snabbt 6.15 och jag skall köra Robin till jobbet.
Jag börjar 7.30 så jag hinner med de jag skall.
 
 
Dagen rullar på och det är så skönt på jobbet, ingen stress och inget som stör.
Chefen är tillbaka och det var roligt att träffa henne.
Fika dags klockan 9 ärligt med liten paus.
Oj vad dagen går fort en snabb lunch 11.30 sen ut och dela mat.
Och ett tu  tre så är klockan 13.00 och jag slutar
Tack och hej leverpastej.
 
Nu är det Willys och handla marängsviss till Sagas bjudning i dag.
det blir gott som få detta, jag har;
 
vanilj glass, maränger, banan, ananas, Kola & chockad sås, 
massa strössel, grädde Det är super gott
Bullar, rulltårta, havreflan doppat i choklad.
Kaffe och saft, melon, vindruvor.
 Så det var allt.
 
 
Då skall vi se vilka som kom;
Jag och Ari så klart, Robin, Rickard, Jessika, Daniel. Anneli, Robert
Wilma, Thomas, Linus, Camilla, Meleia, Liam och Lasse.
 
Jag saknade;
Jimmie, Nea, Joline, Johanna, Amanda,
Jerry, My, Olivia, Elton,
Tindra, Lukas
Ja vi har ju också Ellie och Fredrik kom inte
Anna var ju inte heller här då.
Men jag hoppas Saga blev glad ändå.
 
Jag körde henne till Salem för Jimmie och Nea ville gratta henne.
Så det var väl OK då da .....Kanske.
 
Nu är det kväll och jag skall ta mig ett varmt bad och sen sova.
Det är en arbetsdag i morgon.
Ha en trevlig kväll.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0