Mini semester

 
FREDAG
130726
Jesper
Grattis
 Vår semester
 
 Dagens citat
 Lär av de yngre
 
Låt barnen  ge dig
en lektion i lugn:
se hur de lever i varje ögonblick
för stundens glädje.
 
Försök, så kan också du bli
som de.
 
 
 
 
 
 
Hej där
Denna gång får du en hopp knådad blogg för helgen.
Jag har varit på mini semester, jag och gubben.
Jag hade inte tillgång till en dator.
Men nu så kör vi.
 
God morgon
 Klockan är knappt fem och jag vaknar med ett ryck, oj nu skall vi i väg.
Väcker gubben, in i duschen och sen var det bara att åka.
Åker mot Shell-macken i Eriksberg för att ta frukost på donken.
 
 
 
 
Nu startar vår färd mot Orsa, det är ett antal mil och det händer väl inget
speciellt på vägen. Inte så många bilar ute häller och mellan
orterna uppåt blir det bara jag på vägen.
 
Väl i Orsa åker vi till björnberget.
Tompa var är här och möter upp, så trevligt så.
Han har en Kerstin med sig och tre barn , Nike, hans dotter
och en kompis barn Agnes och Simon.
Vi knalla runt på björnberget hela eftermiddagen.
 
 
 
Vi åt lunch på toppstugan. Vilken restaurang.
Ser riktigt ut som en fjällrestaurang.
Hoppas du förstår vad jag menar.
Trä inredning, öppenspis, panorama fönster och uppstoppade djur.
 
 
Här är lite kort på djuren vi såg.
 
 
 
Här är dom jag också ville se men såg inte.
 
 
 
Utsikten Magnifik 
 
Nu är det bara att brassa hem till stället där vi skall vara över denna helg.
Blyberget, ligger mellan Mora och Orsa.
Snacka om en by mitt i skogen ute i ingenmansland.
Från civiliserad väg in i skogen en mil så där ungefär.
Byn är dock stor fem hundra invånare.
 
 
Det blev grill och lite festande för Ari och Tompa.
Kerstin och grannar var också i gasen.
Jag var helt slut klockan nio och somna på soffan.
 
LÖRDAG
130727
 
 
God morgon klockan i ottan.
Ingen sovmorgon här inte. Jag vakna 04.25 och hade ingen som helst
lust att gå upp. En kopp kaffe och en smörgås blev det på
vårat rum. Vi har ett eget kryp in och det var ju skönt.
Huset är lagom för en liten familj.
 
 
Kolla in Tv till klockan 8.30, då kan jag gå ner och fixa riktig frukost.
Barnen var vakna så jag fixa frukost till dom.
Jag jagade upp gubben efter som vi skall ut på flukt runda runt Siljan.
 
Så vi börja på ett ställe vars namn jag glömt, här skulle några
starka karar visa upp sig. Inte så kul.
Vi körde vidare mot Leksand och det var vackert landskap.
och många fina områden med små byar.
 
 
 
Nu tar vi och styr mot Rättvik, Det skall vara marknad och fina bilar där.
Och hjälp vad bilar, det tog över en timme att komma igenom
huvudgatan till andra sidan för att parkera.
Sen var det bara att knalla runt på marknaden och se vad det fans.
Inget ovanligt eller särskilt. De flesta marknader ser ut så här.
 
Det som var lite kul här var att Ari hittar sin tröja
med blixtlås som han letat efter i fem år.
Det var ju värt letandet.
 
Nu var det bara att ta sig ut och mot en mat affär.
Vi kör ända fram till Mora.
ICA går bra, här blir det att handla maten för i dag, och lite extra.
Nu kör vi mot Blyberget.
 
 
Så väl hemma blir det middag lite snack och en fiske tur,
jag gubben och Tompa.
Vilket lugn vad skönt när vi väl kommer på plats.
 
 
 
Nu blir det hem igen för att snart fixa för kvällen
God natt.
 
SÖNDAG
130728
 
 
Hem färdsdag.
Vakna 5.30 i dag, och satte på Tv för att kolla lite.
Vet du jag somna om, måste vara den friska luften..
Vilket flyt, jag sov hela 30 minutrar. 
 
 
Ner och fixa brak frukost med ägg och massa gottis,
en Ari frukost blev det. Nike glufsa i sig.
De andra två åt nästan inget.
 
 
 
Packat och klart för hem färd och det kommer ju att ta en hel dag.
Vi stanna för att fiska en stund med Tompa och Nike.
Vi titta på en natur källa också.
 
 
Så då är det bara att köra mot Rättvik och samma sak igen,
massa bilar som åker fram och tillbaka på huvudgatan.
Det tog snudd på en timme att komma igenom.
 
 
Nu är det Falun som står på agendan.
Lunch i Falun kan inte vara helt galet för klockan är redan 14.
 
Och det blir en smula bråttom för att ta sig hemåt.
Men det var en hemsk etapp, inte ett enda kaffeställe förens efter Arlanda.
Där vi hitta en mack.
 
Nu är vi snart hemma.
Jag är trött och rätt slut.
Nu tar vi natt
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0