Skärholmen ... her i come

 
TISDAG
130709
 Jörgen & Örjan
Grattis
Till mig
För jag är så djävla grym.
 
LUGN & RO
Slösa lite
med tiden
 
Stängt upptagna människor
slösar sällan sin tid på det som
enbart är lättsamt och lustfyllt.
Men just för människor som
arbetar hårt är all tid som
ägnas åt sådant minst av
allt bortkastad.
 
 
 
 
 
 
 
Hej där
 Dag två i denna vecka 28, en tisdag och vi vet vilka som har namnsdag.
Vi skall jobba och sen vara i skärholmen med Saga.
Men vi startar från början så du inte missar något.
Är du redo??
Då kör vi.
 
 
Ja min klocka ringde vid fem, det var bara att stiga upp och se vad denna
dag kan ge. Jag tar en go dusch, äter lite frukost och njuter en kort stund av tystnaden.
Nu kommer gubben och Robin upp, Slut på min frid. 
Ari tar moppen och kör i väg straxt före sex. Vi kommer i väg vid kvart över.
Skall ju då hämta bilbarnstolen för Linus skall åka med mig.
Nu är det bara att gasa och köra Robin till Långbro.
Han är seg och trött men gör bra ifrån sig på plats, det är bra.
 
Nu till Huddinge för att plocka upp Lollo.
Hon fick vänta Hugo länge i dag, var ju sen som katten.
Men vi var på jobbet sju.
Dagen flöt som en liten klocka och allt var frid och fröjd,
Lite såna där extra saker händer  förstås, fall och sår omläggning.
Men det är inget vi inte kan klara av. Vi är så himla bra på Rosendal.
Nu är klockan 11, nu sluta jag, då kommer Lill killen för att hämta mormor.
 
Skärholmen nästa skall kolla efter pärlor och sen skall Saga komma och vi skall köpa kläder.
Hon behöver byxor och hatt, det skall hon få av oss i present.
Hon köpte andra kläder för sina födelsedagspengar som hon fick i går.
Mycket nytt blev det.
 
 
Nu är det kaffe sen skall vi ta oss hem. Men innan jag åker hem vill jag
kolla på Polan och Pyret, kolla en klänning till Joline, den skall hon ha.
Skall ge henne den i morgon om jag nu kan få låna henne.
 
 
Som sagt hem för att fixa mat till gubben och mig.
Det blev fisk, äggsås och potatis.
Det är helt OK.
 
Ett kvälls dopp i Mölle blev det, Annelie och Daniel kom.
Camilla och Thomas var med lika så Saga.
Vi fika och grilla korv.
Vissa av oss bada.
Nu är det hem som gäller.
Sova säng säng. 
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0