Sön

 
SÖNDAG
130721
Johanna
Grattis
 
 Grattis på namnsdagen
gumman
 
 
 Dagens citat
Borsta eller borstas
Ta dig tid att borsta håret på
någon. Eller ännu bättre, borsta ditt eget - eller låt någon annan
göra det. Långsamt, metodiskt,
omsorgsfullt. (Det masserar flera
lugnande akupressurpungter
och upprepningen gör
underverk.)
 
 
 
 
 
Hej där
 Jag vill påminna om att citaten här över är tagna
från en liten bok som handlar om lugnet.
Hur man kan finna det i vår stressiga värld där allt skall ske på 10 sekunder.
Det är bra citat, läs dom med eftertanke.
 
God morgon
Oj vad skön morgon klockan måste vara runt åtta eller så.
Men va klockan är ju bara fem, jag kan få galoppfeber av detta.
Jag vill verkligen ha en sovmorgon. 
 
 
Men skit i det då, jag tar min frukost och kollar in FB.
Oj då farmors trollunge är också vaken, ja generna kommer
från pappa och min pappa kan jag tänka mig.
Jo jag vaknar också tidigt men har inte gjort det i vanliga fall.
Det har med min stress att göra säger dom lärda.
Vi skyller på Sonen och min pappa, det låter bra.
 
 
Nå väl livet är inte lätt med alla små detaljer som skall
klaffa i kroppen, som för övrigt är unik på alla sätt.
Vi bör nog lyssna mer på signaler och vara rädda om den.
Alla delar går inte att fixa.
 
Dagen består av ett namnsdagsbarn oh en tant som fyller år.
Vi får väl gratta dom och hoppas deras dag blir bra.
Jag skall ta >Johanna i morgon så då får hon bli grattad av mig.
 
 
Nu fortsätter vi denna dag med ett kort besök hos Camilla, på en kaffe
 
 
Då blir det full rulle över till Eriksberg och Gratta Lilla hon.
Träffa min gamla kompis Yvonne också det var skoj.
Man ses inte så ofta nu mera..
 
 
 
En tripp till Hornbach blev det också, mitt lysrör till stora akvariet
har slutat fungera så det är ett nytt som gäller.
Köper några krukor och en blomma också.
Det är ju lika bra när jag ändå är där :)
 
 
 
Nu är det bara ICAMAXI kvar innan vi kan åka hem och
gubben fixar maten :)
Det var lite krossade tomater och lök som saknades.
Nu har vi allt nu tar vi bilen hem.
 
 
 
Spagetti och köttfärs blev det. Saga har varit hemma och ätit, det är ju bra.
Men vad Robin gör eller äter vet jag inte.Det är inte så bra kan man lugnt säga.
Kvällen hinner innehålla en snabb tur till Salem också.
Skall lämna lite saker där.
En cykel till Joline bland annat.
 
 
 
Nu snabbt hem. Titta på snabba bil film
Trött som få men kan inte somna, hoppas kudden är tillgänglig snart.
 
Barnen har fått för sig att vara ute sent är OK och drälla
nere i centrum runt 12 på natten är colt.
Det tycker inte jag.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0