Tis

 
TISDAG
130730
 Algot
Grattis
Ledig dag  
 
 Dagens citat
 Stjäl till dig
trettio sekunder.
 
Om du känner dig spänd,
så sök upp något tyst ställe -
det går bra med toaletten i värsta
fall - och ta dig en halv minut
för att samla tankarna och
komma underför med
hur du ska bli lugn.
 
Kanske blir de där trettio
sekunderna de nyttigaste på
hela dagen.
 
 
 
 
 
Hej där
 Vilken skön start efter semestern jobba måndag och är ledig tisdag.
Hoppas du också har det bra och lite roligt när du läser detta.
Jag har väl inget spännande att förtella men det kan ju vara kul att
lära känna mig så här.
Vi kör denna dag också.
Rakt i klaveret. 
 
God morgon
Oj sen drag i vänstra stotån aj aj det är inge skönt.
Går upp knallar runt och hoppas på att det skall släppa.
Tar en dusch, varm och nu äntligen släpper det. 
 
Då tar jag frukost och kollar runt på FB, jag har ju en del att kolla på
eftersom jag inte har varit så aktiv i helgen som gick.
 Lite candy crach.
 
Ja ha vad gör jag nu då?????
Oh hej gubben vad kul att få sällskap.
Vad ska du göra i dag, som vanligt, eller något nytt?
Nähä bara som vanligt, dra bädd, lägga plattor, fixa höjder och allt annat.
 
Ja jag har bara tvättstugan klockan 10.
Så jag sitter här en stund och inväntar klockan.
Spelar lite mahjong.
 
 
 
Kom nu Camilla nu skall du tvätta.
Robin och Saga skall tvätta efter oss.
Fasen vad massa handukar det var. Tar alla en ny
handduk varje gång dom duschar???
Det var 9 st. små vanliga handdukar och 15 badlakan!
 
Nu undrar jag varför det skall vara så sjukt många för.
Jag tror barnen tar en ny handduk till varje dusch/bad.
Det måste vara så, och titta här maskara på också.
Varför är jag inte förvånad?
 
 
Oj vad hett det var där inne i torkrummet. Man kan tro att man är i Sahara.
Men det tar sin tid och jag är klar 14.07 pip.
Har hunnit med en lunch också.
 
 
Nu har jag pratat med svärdottern, jag får krull hår och blir så less.
Nea berätta att x till Jimmie inte svarar på SMS eller är på rätt plats när buarna skall hämtas.
Det är så att min son skall ha sina barn en vecka nu, vad händer.
Jo x-et säger till mig att inkorgen är full så hon kan inte ta
emot fler SMS.
VA?????
Men Nea har messat och frågat efter barnen.
Varför kan då du inte tömma den så du kan läsa de nya???
Nej det kan jag inte jag skall ha dom kvar!!!!
VA????
Hur skall du då hålla kontakten???
 
 
Jag säger då det, vad är det för fel på människor som vill skada barn???
Gummsan vill vara hos Nea och pappsen, varför får hon inte det då???
Hon vill vara länge hos han, varför får hon inte de då???
Det är ju bara hon som blir lurad, Sonen får inte se sin flicka.
Är ju tillräckligt frustrerat. Skärpning, vuxna människa!
Nä jag måste koppla bort de där jag får ju magsår för mindre.
 
 
Nu har korvstroganoff varit på bordet och tagit slut.
Vill ha en god glass och kaffe som grädden på moset.
Njut av stillheten och den goda citron glassen.
 
Lite tv och njutning för kvällen.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0