Tvättdag

 
TORSDAG
130711
Eleonora & Elenor 
Grattis
Lena Karlsson
Ett gott kaffe sällskap 
 
 
 Dagens citat
Låt dig fångas
av din andedräkt
 
När du lyssnar till ljudet av din
andhämtning och du faktiskt kan
höra hur den kommer och går,
är lugnet inte långt borta.
 
 
 
 
 
 
Hej där
 Oj oj oj nu är semestern väldans nära fyra dagar bort.
Jag kommer att vara hemma och slappa. Ligga på stranden och rapportera till dig.
Så det kommer inre att vara något annorlunda direkt.
Nu kör vi denna torsdag
 
 
 
 
God morgon
Jag är så jävla snäll att jag går upp fem för att köra min man till jobbet,
han lämna moppen kvar där i går eftersom det regna.
Alltså en tidig dusch och en lätt frukost.
Sen var det bara att rulla mot  Långbro Park.
Där dessa två herrar jobbar, eller vistas där i alla fall.
Tycker dom har ett slött jobb just nu inge speciell ansträngande.
Går där och krattar lite, vattnar lite och bara är där.
Inga tunga kantstenar just nu eller djupa gropar eller trapper som skall byggas.
 
 
På vägen hem tar jag en morgon kaffe med Camilla.
Sen är det bara att braka hem, har tvättstuga klockan 10.00.
Innan vill jag hinna städa lite.Nu kör jag i tvätten för sen är det bara att braka
ner till banken och försöka få mammas konto avslutat.
 
 
Men nej nej det saknas fullmakt från Anki.
Och från min döda bror, hur skall jag nu fixa de.
Min bror har varit död i 63 år. Han har inte ens fått vara med sin mamma.
Hur skall han skriva på en fullmakt??
Jag måste ringa skattemyndigheten och fixa ett nytt intyg???
Om det första är fel så måste de andra också vara det eller??
Har dom olika intyg??
 
 
Nå ja nu tar jag mig hem igen och fixar klart tvätten.
Sen blir det en sväng till min vän Lena Karlsson i Tullinge.
 
 
Hon bjuder på en lunch och kaffe.
Härligt.
Sitter i deras trädgård och njuter av solen.
Timmarna rinner förbi och nu måste jag hem och fixa
lite mat till en hungrig gubbe.
Men jag kommer på att vi kan ta en sallad från Robbans och sätta oss vid vattnet.
Så vi tog en date med vatten utsikt och middag. 
Wilma var med för hennes matte och husse spelar golf.
 
 
 
Nu skall det vara mys hemma i soffan tills Wilma blir hämtad.
Sen kommer jag att krama kudden.
  
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0