Änterligen hemma

 
ONSDAG
130605
Bo Grattis
 
Att få vara hemma
Känns så skönt
 
Om mamma
Paradiset ligger under mödrarnas fötter.
 
 
 
 
 
Hej där
Nu är det vanlig bloggande som gäller,
från min startionära dator.
Inga konstigheter och jag kan lägga in bilder som jag vill.
Nu kör vi på denna onsdag
 
 
Vakna upp så där 45 minuter före Aris klocka, så duschen är avköarad.
Det blir en lite frukost nu och lite extra när jag tar tabletterna.
Jag har fel tider på dom just nu jag har alltid tagit dom när jag är duschad med min frukost 5.30,
men nu har det varit runt åtta med den frukosten. Så jag skall gå tillbaka med rätt tid efter jag har slutat med alvedånet.
 
 
 
Så nu är det bara soft dag som gäller, Camilla kom över och hon fick för
sig att nu måste köket bli klart, kan inte vara halv klart.
Hon börja tvätta och måla den ena sidan.
Det blir bara bra ju.
 
 
Så mycket ljusare med denna färg på panelen.
Det blir som ett helt annat kök. Passar bara bra till klinkers golvet också.
Nu kan det bli sommar fint här.
Vi skall ta andra sidan på fredag.
 
 
Så nu närmar sig middags tiden jag fixar fläskkarré med potatis och grönt.
Det blir bara bra det, till middagen är det bara jag och gubben så det är
väldans tyst runtom i huset. Saga har uppträdande och Robin är på student mottagning.
Ja vad gör vi nu då oj vi måste handla, vi får ta oss senare till ICAMAXI.
Dom har ju öppet sent.
Jo gubben skall spela lite först så jag softar med Tv:n.
Det låter de, men finns inget annat jag orkar med ju.
Så klockan tickar i väg och rätt som det är säger Ari oj vi måste handla.
Vi åker i väg och vad ser vi???
Det stänger 22.00, va vad är klockan säger gubben.
Han är för skön i bland har inte ett dugg
hum om något.
 
 Så det var bara att ta macken och bara ta mjölk och viktiga saker.
Så nu får vi åka hem. Men vad gör det jag kan handla i morgon.
Det är inte så viktigt att alltid handla på samma dag
man löser den akuta situationen och handlar dagen efter.
Så var det med de.
 
 Vi har ju handlat glass i alla fall.
Glassbilen var ju förbi vid 19.300 tiden så det blev en låda.
 
Ha en trevlig kväll det skall vi 
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0