Barnbarb är hos mig

 
LÖRDAG
130615
Margit & Margot
Grattis
 Jolin
För att hon kommer till farmor
och lyser upp min tillvaro
Joline
äter god kladdkaka med grädde.
Om mamma
Allt vad jag är,
eller hoppas att bli,
är min mors förtjänst.
 
 
 
 
 
 
Hej där
 En lördag som skall avklaras.
Kan det vara så att man har alla dagar för inställda på vad man
skall göra, så slipper man tänka så inne vassens mycket.
Men det kanske inte skulle vara så kul ....
Nä bättre att vi planerar själva.
Nu kör vi denna dag.
 
 
Vakna med ett ryck som heter duga klockan 03.45.
Nä vet du va jag har ingen lust att gå upp nu.
Sov mer snälla .....
 Nu vaknar jag igen vid 06.30. OK nu kan jag gå upp.
Jag är alldeles svettig på bröstet, har jag sprungit ett maraton igen ...?
Upp in i duschen och njuta av en härlig varm och skön dusch.
Sen tar jag på mig kjol och tycker det är OK.
Frukost skall intas.
 
Så nu kan jag börja denna dag och det blir spännande vad som händer
denna dag, som har sol och just nu 8.00, 14 grader varmt.
Så nu skall man invänta färd till Salem och där skall jag då plocka upp
Jolin. Och nu är det dags, hinner med en fika hos dom.
Tack och bock.
 
 
Så nu min unge fröken skall vi ha farmor tid, du och jag.
Vi skall ner till parken vid badhuset och leka lite. sen promenerar
vi så du får sova skönt ute.
Vi har kusinen med, och Wilma så klart.
 
 
 
Det är så skönt väder ute och det är mycket skönt.
Vi sitter en stund utan för fasters hus och inväntar att Lill trollet skall vakna.
Går upp och fixar lunch.
 
 Så tittar vi lite på nalle Puh
 
Nu är det på tiden att gå hemåt, farfar vänta där.
Han skall också göra middagen till oss.
Oj vad du äter bra dricker vatten plus saft också.
Nu är det bara att ta det lugnt tills vi skall åka hem för att komma till sängs.
 Det är skönt att sova i sin säng.
 
 
Sov gott lilla trollungen min.
 
Det tar ju inte slut för mig direkt. Jag hämtar Saga vid ett bad i Tullinge,
sen plockaar jag upp Robin med två kompisar vid Tullinge centrum.
Kör hem kompisarna till Tuna och sen är det bara hem för oss.
Nu får jag gå ner i varv och försöka somna.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0