En helgdag

 
 
LÖRDAG
130629
Peter & Petra 
Grattis
 Livet
 
Om mamma
Längre fram i livet
kan du ha goda vänner,
verkligen goda vänner,
men aldrig kommer du åter
få uppleva den oförklarliga
kärleken och omtanke
som slösats på dig, och
som bara en mor kan ge dig. 
 
 
 
 
 
 
Hej där
Kul att ses igen, jag har en arbetshelg framför mig och det är väl OK.
 Går fortfarande på halvtid och känner att det är de jag mäktar med just nu.
 Så vi tar och kör denna dag nu och ser vad som kommer på tapeten.
Klockan ringer 5.05 och det är time att hoppa in i duschen.
Det är skönt med en morgon dusch, varmt vatten rinner över en frusen kropp
kan inte bli bättre klockan fem på morgonen.
 
 
Lite frukost och sen iväg till jobbet.
Skall plocka upp Lollo vid gamla tingshuset, hon börjar också 7.30.
Vi hinner ta en fika och snacka lite.
Sen är det bara att jaga på, medicin utdelning ligger på mig.
 
Det går bra vi är ett bra team på A- sidan, jag, Ida och Ulf.
Vi är klara med morgon stöket i lugn takt när vi skall.
Boende kan komma ut i solen och ha det skönt.
Jag hinner städa, plocka tvätt och fixa lite med sår.
Nu är det slut för idag.
Tack och hej.
 
Skall hem för att sedan åka till Skärholmen, måste lämna in mobilen igen.
GRRRRR
Fattar inte varför mobiler skall vara i så dåligt skick.
Inga modena mobiler håller mer än max 12 månader.
Skärmar och skit går oftast sönder. På min Experier är det
laddnings enheten. Den vill inte ladda.
Skit mobil.
 
Nå väl är i Skärholmen och skall inta en bjuden lunch innan.
Tack Thomas.
Nu är det så att min mobil är inlämnad och jag har handlat kallingar till gubben
och en ny vattenflaska till mig.
Nu skall vi ta oss hemåt, äta mat kanske.
 
 
Det bliv köttbullar och potatis, brunsås och grönt.
 
Gubben är inte hemma och jag har ingen aning om var han är.
Så det dröjer väl fram till 18.30 innan han dyker upp.
 
Det är bra filmer på Tv:n i kväll
Så man skall väl titta på de då.
Tack och hej för i dag. 
 
Lite kort från våran gröngräs date i fredags.
 
Trollslända
Vackra blå blommor
Ari på väg till vårat ställe
Vatten siluetter
 
Våran kyckling
svan attackerar Aris fot
Jag pekar på en uggla
vi slappar efter maten
Så det var de.
 
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0