Fjärde dagen på semestern.

 
TORSDAG
130620
Linda
Grattis
Stressigt folk
Tagga ner så är det inte så rörigt i affärerna. 
 
Om mamma
 Kärlek är det enda
som inte blir mindre
när man slösar med den.
 
 
Sommar
 
 
 
Hej där
Nu är det nästan midsommar, vi får förbereda oss för
denna dag. Hur många gör som jag??
En alternativ midsommar dag på våran äng.
Här kommer det att grillas och lekas med barn.
Men först är det en torsdag att avverka, handla hem saker och mat.
Nu kör vi dagen.
 
God morgon klockan är 05.45 och jag har öppnat mina blå för att se vad denna dag skall ge mig.
En dusch och fixa bena, gillar inte stubb på benen på sommaren.
Har intagit en frukost och den goda kopp kaffe som alltid skall slinka ner.
Nu skall jag bara invänta tiden att bli 10 så jag kan gå till banken.
 
Måste höra med Swedbank om man kan få ett ban kort till mitt konto där??
Det är en riktigt rolig bank och det är inte meningen att jag skulle ha
den, Jag har en bank som ligger under Swedbank,
Roslagsbanken som bara har kontor i Roslagen.
Dom tycker att all kunder dom inte känner skall nog titta åt en annan bank.
Det sa dom till mig när jag bad dom att få internet tjänst av dom.
Fina bankmän de där :)
Måste till Nordea och av sluta mammas konto också nu när
alla deklarationer är klara. Skall bli skönt att avsluta detta.
Så man kan gå vidare i sitt arbete av saknaden.
Vila i frid mamma lilla.
 
 
 
Det är på tiden att rulla mor Kungens kurva och bolaget där och City Gross.
Har bestämt att handla köttet och midsommar grejer där.
Bolaget har större sortiment på cider så det kan vara kul att hitta något nytt.
Vi skall ha jordgubbar med grädde som efterrätt, mums.
 
Menyn för grillen i morgon blir:
Fläskfilé, fläskkotlett, Grillbacon, färsk potatis kokad i dill.
pastasallad med fetaost, riskakor, jordgubbar med grädde,
nötter, vindruvor, dricka.
Jag har säkert glömt något.
Vi hoppas på familjen som kommer.
Detta är en tradition som vi alltid har gjort då vi är en stor familj och tog upp
hela ställena när vi kom.
 
 
Vi fortsätter dagen här.
Väl hemma vid 17.30 tiden trött och helt slut , det var så mycket folk överallt att
man inte vill se folk just nu.
Hemma har Ari fixat maten och det är lite wok med grönsaker.
Sen en kopp kaffe med Camilla och Thomas.
Nu börjar kvällen ta slut så man är seg som en råtta.
Skall hämta en skadad son, han har spelat boll med stortån.
Stor svullen och öm till tusen.
 
Så nu är det bara att ta det lugnt och ligga och kolla på TV.
Krama kudden se.
 
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen  
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0