Sista dagen på Falkberg

 
TORSDAG
130613
Aina & Aino
Grattis
 
 Sommar lov
Om mamma
 Den hand som gungar vaggan
är den hand som styr världen
 
 
 
 
 
Hej där
 Oj vad dagarna går, jag har redan varit hemma i fyra veckor.
Kommer börja jobba halvtid den 17 juni.
Hoppas det kommer att fungera. Jag vet inte om jag skall fortsätta på Rosendal eller inte.
Det är ett tungt vägskäl jag ligger i just nu.
Jag älskar mitt jobb men har för mycket med drama där.
Typiskt tanter som bara skall snacka skit om varann,
istället för att bara att respektera varann.
Nä vi kör denna dag så får vi se vad som händer.
 
Jag vaknade upp en timme före gubbens klocka, Den ringer
5.00, somna om, vakna igen kvart i sex när gubben gick.
Då är det bara att gå upp, vakna till och ta en varm och härlig dusch.
En frukost sitter som en morgon handske då.
Har tagit på mig en fin sommarklänning som jag aldrig trodde jag skulle komma i.
:)
 
 
Skall ta en fika med Camilla innan jag åker till Falkbergskolan för allra sista gången.
Nu har jag ingen kvar där. Båda barnen har slutet efter i dag.
Saga är sist ut.
 
 
Rektorn
Kan tänka mig att lärare och ledning tycker att det är skönt att slippa mig.
Jag är en jobbig mamma som kräver rättvisa från lärarna inte bara barnen.
Man hoppar inte ostraffat på mina barn.
Nu är det över och nu går båda på gymnasiet i höst.
Dom blir allt större och större.
Tiden rinner fort i väg.
 
Man kan väl lätt på stå att vi är dåliga på att ta hand om den viktiga tid vi har.
Man kan väl lätt påstå att vi sumpar massa dyrbar tid för skit saker i bland.
Massa måsten som egentligen inte behöver vara där.
Vi skall nog titta efter i garderoberna vad vi egentligen inte behöver.
Ta bort de och sen leva ett liv med våra nära och kära
innan det är försent.
 
 
 
Jag har mycket tid att tänka och känna nu när jag mår som jag gör.
Varför är ett ord som kommer upp dagligen.
När det gäller min familj måste det finnas lösning på att
vara tillsammans med respekt.
 
Så var det då avslutning. Saga vet att det kommer att vara känsligt och att hon
kommer att fälla många tårar.
Några kort från dagen.
 
Dotter och far
Joline och Saga
Mot betyget
Tacka lärare
Så var de hela över på två timmar, och vi börja dra hem.
Först skall jag till min son med en cola.
Sen skall Nea och barnen hem.
Och sen var det Robin och Saga men kompisarna
Ida och Hanna som skulle till Tumba.
 
Oj jag har glömt mat i dag, vad skall vi äta?????
Barnen grillar i regnet och jag sitter hemma och funderar på
vad som skall komma på bordet.
Det få bli en sallad eller så.
Det blir bra.
 
Äter uppe hos Camilla ännu bättre slipper jag fundera.
En fika med sockerkaka som efterätt det var gottit.
Nu är det hem och Ari är trött som fan.
Han har också jobbat ute i regnet hela dagen.
Kan inte vara skoj.
 
Nu sover vi på de.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0