sön

 
SÖNDAG
130623
Adolf & Alice
Grattis
Familjen
Står stark 
 
Om mamma
En mors kyss
lär barnet vad kärlek är. 
 
 
 
 
 
 
Hej där
Ja du nu ses vi för ett par minuter igen, det är riktigt trevligt.
Jag har en söndag som kan ses som full späckad,
så vi kör på en gång så jag hinner allt som skall fixas i dag. 
 
 
 
 Vakna 6.30 tar en skön dusch och sen frukost, sitter och njuter själv av maten.
Kollar runt på FB, jag har ju blivit lite sur på folk och startat ett lätt gryt kok.
Men jag anser att det är inte mer än rätt.
Så här är det i korta drag.
 
 
Saga kommer till mig för 3 år sen, hon var 13 år och skulle fylla 14.
Hon gick inte i skolan så där regelbundet, hon var besviken
på vuxna i sin närhet, hon var en fullärd lögnare.
Jag börja jobba med henne till tusen.
 
 
Nu är hon en tjej som har nästan 100% koll på sig och de hon gör, MEN hon är sårbar.
Det är så himla lätt att knäcka henne på nytt.
Och nu har modern kommit tillbaka till Stockholm och vill bara (så klart) träffa henne.
Jag vill att det skall ske på Sagas premisser, hon skall själv känna att hon
orkar och inte blir ledsen igen när det händer saker.
Men den vanligaste ursäkten en vuxen människa har är att tala
om hur illa man själv mår, ett barn är miljoner fler gånger mer sårbar och
det är lätt att sabotera hela deras vuxen liv.
 
 
Det är viktigt att i detta läge som var att inte lova något man inte kan stå för.
En vuxen skall alltid ta sitt ansvar i vad man säger och lovar. Inte är det barnens ansvar.
Så det är inte Saga som skall vara stark och säga till vuxna " ja ja jag förstår att du har
gjort mig illa och hoppar på mig ännu mer stackars dig"
Nä nu får vuxna i hennes närhet stå för vad de lovar henne.
 
Jag har kontaktat Lasse (sagas lillebror Liams pappa)
 och vi skall komma över på eftermiddagen för att säga grattis.
Vi har bara tvättstugan kvar och den är klar 14.00
 
 
Jag hinner bada grisen i diskhon som vanligt, det är lättast att se
till att hon inte ramlar. Joline gillar att bada där, hon kan inte komma
under vattnet och de kommer inte högre upp än till midjan.
Hon är så söt.
 
Nu går jag , Joline och Ari ner med min tvätt, det är stora täck
tvättar dagen i dag, alla kuddar och allt.
Tunga saker och massa stora saker.
Saga och Robin tvättar klockan 11.
Nu är det tvättstugan tid.
 
Så nu är vi klara, lilla lat hunden orkade inte hämta sin tvätt
och Saga bar Robin hämta hennes tvätt.
Och vet du jag fick hämta all tvätt.
Skitungar.
 
 
Nu skall jag köra till Taxinge.
Har aldrig kört dit och det känns lite sådär olustigt.
Jag är inte så bra på att hitta.
Men det gick galant, kör mot Södertälje sen mot Strängnäs
sen finns det skyltar om Taxinge slott.
 
 
Det är så fint där alldeles nedanför slottet vid sjön och badplatsen.
Snacka om dröm ställe.
 
 
Vi tog en fika och stannade bara en stund, det var jobbigt för
Saga att vara där hon kände sig obekväm.
Så vi var där dryga timmen.
Liam vart strålande glad.
 
 
Nu är det mat som gäller när vi kommer hem.
Ungdomarna skall ner till skateparken och det kommer
att sluta med att jag skall hämta dom.
 
 
Men jag passa på att titta på Iron man 3 med dotter och svärson.
Ari var en smula besviken eftersom det inte var text på den.
 
Väl hemma så börja ungarna vilja komma hem först Saga,
hon har ont i ryggen, två timmar senare ville Robin hem.
Kan dom inte villa komma hem samtidigt??
 
Nu är jag trött.
Lägger mig
  
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
  
RELAXING
återskapar lugnet i kroppen
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0