Ett kvällspass

 
TISDAG
130305
 Tora & Tove
Grattis
 Tove
Grattis på
namnsdagen
 
 
 
 
GODER MORGON
Då har man fixat en sovmorgon med lite stil :)
Några extra minuterar blev det och det känns ju bra.
Ända fram till 07.00 blev det i dag.
 
Upp och skulle fixa frukosten, men som jag är börjar jag med annat,
Så det var plocka här och plocka där.
Fixa ditt och datt och väcka barn, koka kaffe och
komma på att jag inte intagit frukosten.
Så nu var den klar blev lite mycket i magen känner jag.
Trångt som f.n .
Men en kopp kaffe måste jag få dit annars kommer huvudvärken.
Det är så när man är beroende, då har jag minskat med hela 80 %
färre muggar per dag.
 
 Tänk när jag var ung, hahahahah
då drack jag hela dagarna kaffe.
Jag jobbade på postens avdelning för studielån,
och där har du ett skrivbord som du satt vid.
Man kunde ha kaffe där hela tiden.
Det hade jag :)
De åren på sjukhuset, hemtjänsten och nu har väl varit
de åren jag inte kunde gå med kaffekoppen i handen.
Men här på Rosendal hade jag allt en kaffe kopp i handen
väldans ofta.
Så fort det finns 3 sekunder att hälla i sig en kopp gjorde jag de.
Nu mera är det fem per pass bara.
Det är OK eller hur.
 
Nå ja nu skall väl dagen rulla igång så vi får något gjort.
Jag skall till Salem innan jobbet.
Ta en fika med Nea och Jimmie (som inte dricker kaffe då),
Krama  på trollungen skall jag göra.
 
 
Det vart lite bråttom till jobbet nu.
Klockan rasar iväg när man har det mysigt.
 Men det är OK tycker jag. Kommer oftast en timme innan jag börjar annars.
Att komma direkt har sin nackdel men är OK.
 
Jobbat med Anneli i kväll och det är ju skoj, gör det så sällan bara.
Agneta och jag var så kvicka i dag att vi hann snacka med kvällen i
fem minuter innan vi sluta :)
 
Åker med Renata hem, hon jobba också kväll såklart. Det är också väldigt sällan.
Men det kan hända.
Vi tog en snabb sväng upp till Camilla också.
Skulle lämna en sak.
 
Nu är det sängen som ropar.
 
GOD NATT'
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0