Fredag

 
FREDAG
1303015
 Kristoffer & Cristel
Grattis
Barnbarn
 
 
 
GODER MORGON
 
 Oj då, då var det gymmet som väntar.
En frukost först sen en promenad ner till flex.
Så nu är jag på G igen.
Vilken morgon men det är nog så att kroppen mår bättre när den har saker att stå i.
 Man känner att man gör något i stället för att vara en soffpotatis.
Men kanske inte behöver ränna hela dagar men lite sådär varje dag
är nog bra. Så mitt liv är lite hit och lit dit. Fixa här och fixa där det tar aldrig slut med de.
 
 
Har träffat Linus i dag han var en gnällig skit, ont i lilla magen och
på väg att få första förkylningen. Hoppas det inte blir så mycket förkylning.
 
Har tänkt på det som händer när det gäller mina barnbarn Tindra och Lukas.
Hur orkar mamman där hålla på att gaffla så mycket om ditt och datt.
Min son betalar för lite under håll säger hon, men han betalar det
han skall halva kostnaden vad barn kostar.
Om nu damen skaffar sig ett hederligt jobb med regelbunden inkomst så
fungerar det att vara ensamstående.
Föresten är hon inte det. Hon har ju sin pojkvän som bor där.
Han får väl betala för uppehälle i hennes lägenhet.
Jag ser på barnen att det är tungt för dom.
Det är dom som skall bära med sig allt i livet.
Vilken start dom har då..
Jag hoppas dom är starka nog att växa upp och inte göra samma miss som
jag tycker mamman gör.
 
 
Nu återgår vi till min dag. Den fortsätter med en god middag utan gubben för
han är nere på verkstaden med fordonet.
Jag som hade velat åka till Salem i morgon, nu blir det inget.
Kanske.
 
 
Jag satt och titta på Tv:n och har haft en tyst kväll.
Tonåringarna är ute, gubben just hem kommen och så trött så trött.
Han har gott från SOLBO stackarn det är ju nästan  en och en halv km.
Han är helt slut :)
 
lite titt på gamla godingar på Tv 11.
Det var
Snuten i Hollywood.
 
Sen var det bara att sova och krama udden.
  
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0