Helgen nalkas

 
 
TORSDAG
130307
 Camilla
Grattis
Min dotter
Camilla
 Grattis sessan
på namnsdagen
 
 
 
 
GODER MORGON
 
 I dag är det bara att ta sig i kragen och hoppa in i duschen tidigt.
.Jag skall börja kl 07.30 i dag. Slutar för visso 16 men ändå.
 
Duschen och frukosten klar nu tar vi och rullar iväg.
Släpper Saga vid skolan i Tullinge först.
 Undra varför Saga har blockerat mig så jag inte kan svara på hennes
sida på facebook?
Är det något som är galet där eller??
Oj då inte kan Saga åka i väg och ha basket nu på morgonen, hon
har ont i sin hals. Undra om det blir något eller
går tillbaka.
 
Dagen rullar igång och det är ju skönt. Hej och hå.
Det ser ut för att vara kyligt i dag, himlen har en rosa röd färg nyans,
det talar om att det är kallt där ute.
Vackert att titta på inne från :) .
 
Nå väl  det är varmt inomhus i alla fall. Så man får
ta en tjockare kofta på sig så är det varmt.
 
 
På jobbet är det morgon bestyren som styr. Medicin delning, frukostar, duschningar
och alla andra detaljer. Som vilken annan morgon som helst.
Inget annat lite tråkigt egentligen.
365 morgonar ser lika dana ut för dessa människor, det är då tur att vi kan göra olika
aktiviteter på dagarna :)
Vilken stilla och fin dag, det är kul att det rullar på. Jo det är massor att göra.
Jag var på 7 tusen ställen på en och samma gång, hämta putterlindor, fylla på inkontinensskydd, fylla på handukar, tvättlappar och allt annat, plocka tvätt, ner i tvättstugan, vika tvätt. Och glöm inte allt på morgonen också. Frukostar, duschar och all annan hjälp.
Men jag anser att det är ett jag har gjort och det är ingen dans på rosor.
Var i vården kan en undersköterska/ vårdbiträde sitta på röven??
Vi hade en bra dag anser jag.
Alla kom upp, var rena och fina, duschade, fick håret rullat, äta frukost, ha gympa,
 träffa tandhygienisten,
äta lunch, vila på maten, spela bingo, kaffe på eftermiddagen.
Sen gick jag hem.
 
Så var denna förmiddag slut. och jag kan åka hem med gott samvete.
Nu är det så att maten väntar så vi får handla sen.
Det var inlindad kyckling i bacon. helt OK.
 
Ari var på lite ojämnt humör, morra lite till ungarna och mest dess värre till Robin,
Varför??
Det blev lite värre sen mot mig så klart.
Har han besvär av något slag eller??
 
Vi skulle handla mellan tvätt tiden. Jag kör ner till Willys
Och jag råkade parkera en smula snett, som vanligt anser han,
Och han blev galen som om bilen skall gå sönder av de.
Eller att jag står i en annan ruta. Vilket jag INTE gör.
Han skall minsann inte köra med mig mer.
Nähä skit i det då tycker jag.
Jag gav honom bil nycklar, tog bort skylten och papprena.
Jag kan ta fler lektoner i skolan om det behövs!
Grinig gubbe Hoppa och skit nere.
 
 
Jag har i alla fall tvättat klart och nu
skall jag titta på TV och skita i han.
 
HA en bra kväll det skall jag :)
 
GOD NATT'
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0