Kort torsdag

 
TORDAG
130228
Maria
Grattis
 
Min fina dator
 
 
 
God morgon
Det är en tidig morgon och jag förbereder mig för ett arbetspass.
Skall väcka gubben runt 6.30 så vi kan åka.
Slutr 15 i dag och det känns skönt :).
Duschen, frukosten och kläderna det är allt.
Nu rullar dagen i gång.
 
Bra kört till jobbet inget hände :)
kommer dit och tar en kopp fika och känner att det skall
bli bra med en kort dag.
Dagen rullar på och det är lugnt och stilla.
Då kommer Leena, och frågar om jag kan stanna till
 Och vist kan jag det.
Så mitt arbetspass blev nu till 17.00  
Men det går fort med två extra timmar, lätt som en plätt.
 
Gubben kom och hämta mig. Och jag körde Pontus ner
till Huddinge station.
(oj den hamna lite på sniskan)
 
Där ifrån åker vi till Net och Net
för att införskaffa en ny dator.
Det blev en sån där kompakt dator.
Man kan köpa till en pek skärm.
Men inte jag,
jag har en. Hoppas det kommer att fungera bättre nu.
Så hem slänga i tvätten och sen upp för att stoppa något
i magen.
Vi var uppbjudna till Camilla och Thomas på en
fika med hemma gjorda semlor.
Det tog vi medans tvätten torka.
Hem och plocka ner tvätten.
 
Sen skulle jag kolla in min nya dator. Och det är skit läskigt med
ett nytt program man inte kan eller nytt utseende
som man inte känner igen.
Jag bad Ari om hjälp då flippa han ut.
Fan det är nog några skruvar löst i huvudet på honom just nu.
Vilket psyko
Den skall man leva med.
Han drämmer en kaffekopp ner på mitt tangentbord
så kaffe och mugg sprider sig över hela bordet.
Pang!!!
 
Oj oj oj, det var bara att städa efter knäppskallen.
Hoppas han drar täcket över huvudet så
jag slipper se honom på ett par timmar.
 
Nu skall jag kolla TV och inte tänker jag lägga mig bredvid honom heller.
 Ha en bra kväll
 
GOD NATT
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0