Minnen

 
 
ONSDAG
1303013
Greger
Grattis
 Grattis på namnsdagen
kära bror.
Hoppas vi ses i Nangijala
 
 
Grattis pappa på din dag.
Ta hand om Greger i
Nangijala
 
 Tänder ett ljus för min pappa och ett för min bror
 
 
 
 
GODER MORGON
 
 
Dagen kommer att vara tung och jag känner en viss längtan och saknad av min pappa i dag.
Det har gått så många år men han lever i mitt hjärta
och jag saknar honom. Han blev bara 71 år.
 
 
Många kramar och mycket kärlek till dig på födelsedagen.
Till min bror som bara var en liten parvel och
som jag inte fick en Changs att lära känna.
Skickar många kramar och kärlek på din namnsdag.
 
 
 
13 timmar på jobbet.
 
Denna dag kommer att vara en himla massa timmar på jobbet.
Jag börjar 8.00 och slutar 21.00 och det kommer att kännas i morgonkväll.
 
 
Men vi tar väl en dusch och intar min frukost.
Det kommer att vara så bra de.
Jag skall väcka gubben så vi kan ta oss till Huddinge snyggt och prydligt.
Det är väl mer trafik nu när jag skall iväg.
 Men det är inget som hindrar mig, kul och se alla som stressar
och har åkt alldeles för sent hemifrån.
 
Dom har så bråttom att dom håller inte hastigheten på 70 väg,
måste trycka på i 100, bryr sig inte om det blir rött som syns på
långt håll, brassar förbi tvär bromsar och jag kommer i kapp.
Gasar järnet till nästa röd lyse och då hinner jag förbi och han måste lägga sig bakom mig,
så synd om honom då han skall av där jag skall av.
 
 
Nå ja jag skall väl vara snäll i trafiken.
Man vinner nog på det.
Väl på jobbet är det tvåan som gäller ett par timmar.
Det blir rapport och kaffe och sen var det lunch. Oj vad fort förmiddagen gick.
Då var det min avdelning som skall ha min hjälp.
Mitt ordinarie pass.
Det rulla på så bra fram till vår middags rast.
Sen vart det halloa balloa
 
 
 
Men så skickliga som vi är så var det ingen som hest problem.
Häpp allt löser sig till de bästa med lite planering och god vilja.
Sen var det bara hem och ta en kopp kaffe och njuta av lugnet hemma :)
Hoppa i säng en smula tidigt för jag känner mig så sliten.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0