Oj vad veckan sprinnger i väg

 
TORSDAG
1303028
Molkolm & Morgan
Grattis
Grattis Morgan
på din namnsdag.
 
 
 
GODER MORGON
 Jobba tidigt.
Åker med Thomas, gubben får vila lite. 
Det är skärtorsdag i dag och då kommer jag att åka till
Blåkulla för möte med andra likasinnade som jag :)
 
Titta vilken fin kvast jag har den skall jag åka på i kväll, nu skall vi jobba lite.  
 
Min kvast ännu inte hopp plockad :)
 
 
Resa till Blåkulla
Blåkulla är den plats dit häxor enligt folktron flög på kvastar under skärtorsdagen för att fira häxsabbat med Djävulen. Orgierna sägs ha pågått till påskaftonen eller påskdagsmorgonen då "häxorna" for hem igen. Stora eldar tändes för att jaga iväg dem.
 

Häxan antogs fara till Blåkulla på en kvast, gren eller någon form av vardagligt redskap, eller på till exempel ett husdjur. Med hjälp av en nål kunde häxan öppna ett hål i en vägg om så skulle behövas, stort nog att ta sig igenom.

På färden tog hon ibland med ett barn som skulle värvas till Satans tjänst. Berättelser från barn eller vuxna som sade sig på detta sätt blivit bortrövade blev i häxprocesserna det enda beviset – och det enda som behövdes – när häxan skulle fällas.

Under tiden som häxan befann sig på Blåkulla kunde omgivningen inte märka att hon gett sig av, utan hon tycktes fortfarande befinna sig på sin vanliga plats.

Förutom påsken sades Blåkullafärder också äga rum på Valborgsmässoafton.

 

Häxan antogs fara till Blåkulla på en kvast, gren eller någon form av vardagligt redskap, eller på till exempel ett husdjur. Med hjälp av en nål kunde häxan öppna ett hål i en vägg om så skulle behövas, stort nog att ta sig igenom.

På färden tog hon ibland med ett barn som skulle värvas till Satans tjänst. Berättelser från barn eller vuxna som sade sig på detta sätt blivit bortrövade blev i häxprocesserna det enda beviset – och det enda som behövdes – när häxan skulle fällas.

Under tiden som häxan befann sig på Blåkulla kunde omgivningen inte märka att hon gett sig av, utan hon tycktes fortfarande befinna sig på sin vanliga plats.

Förutom påsken sades Blåkullafärder också äga rum på Valborgsmässoafton.

 

 
 
 Dagen börjar alltså med min sedvanliga dusch och frukost.
Då åker vi mot Huddinge och Rosendalsgården.
Tur att han jobbar i Länna.
Nu måste gubben bli bättre när påsken närmar sig med stormsteg.
 
 
 
Nu skall Göran få sitt pippi hus också, hoppas han gillar det.
Jag hörde att han gilla hus till pippifåglarna så han har fått ett grönt av
mig och gubben.
 
 
Dagen rullar på och jag får massor gjort på jobbet.
Det känns skönt nu när jag är ledig tre dagar.
Fyller på och allt skall finnas på rummen.
Gör lite påsk fint också.
Lunchen kom med stormsteg och det kändes skönt.
Lite ledigt
 
Lite snack i vår matsal. Om Blåkulla och kavastar hit och dit.
Om tonåringars städande eller inte. Om stökiga rum och om mänger med tvätt.
Man kan göra deras lista hur lång som häls, men det räcker här och nu.
Älskar mina tonåringar i alla fall.
 
 
 
Dagen slutade efter rapporten kl. 15.00 Så då åker vi hem Vi skall handla lite ...
MEN ....
Plånboken ligger på jobbet i mitt skåp .....
FAN ::::!
Så det var andra gången denna vecka som jag måste åka till jobbet igen för
att hämta plånboket i mitt skåp.
suck.
 
 
 
Ja ja vi köper en kopp kaffe och bulla på Statoil bär vi rullar hemåt igen.
En tröst för gubben :)
 
Nu affär, handla mat, hämta paket, köp påsk godis till barnbarn,
pressant till födelsedags barnet.
Hem fixa mat, ingen av ungarna hemma, Ari och jag delar på en pizza.
 
 
 
Kollar Tv:n och kommer på att det är Lejon Kungen i
morgon som jag ska se med barnbarn :)
Den är så härlig så godis och Lejon Kungen blir en så bra avslutning i
morgon.
 
Jag kollar runt lite på nätet för att sen krypa ner och titta på film.
En ny Robin Hood.
 
Så nu har denna dag kommit till slutet.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0