Rudolf med röda näsan

 
ONSDAG
1303027
Rudolf & Ralf
Grattis
 
Nu vet vi vad han har den till.
Tur att han får vila så länge när han skall jobba så hårt över jul
Grattis på namnsdagen
Rudolf
 
 
GODER MORGON
 
   
 
 Då är det gymmet igen. skall ha mera tid till de igen på morgonen.
Jag gillar värkligen att träna på morgonen så himla skönt.
Det är alltså bara några dagar till min fina dag
med barnen.
Jag längtar. Hoppas Joline kan komma ett par timmar.
Det vore kul för henne tror jag.
Grisa med ägg och äta ostkrokar :)
 
Mer om det då den dagen kommer. Nu är det arbetsdagar först.
Dagen startar med frukost och
sen en promenad till
FLEX.
 
 
 Lite plockande hemma och sen ett celebert fika besök.
Jimmie, med fru (Nea) och dotter (en av dom Joline)
Det är alltid lika mysigt när hon kommer farmors troll.
 
 
 
Dom var kvar ett par  timmar och det var så trevligt.
Efter 12 ringer Camilla och fråga om jag ville promenera lite.
OK det kan vara skönt.
Luften i huset är rätt sjukligt, Gubben är rätt sjuk alltså
Jag var nere vid Solbo blomsteraffär.
 
 
Dessa ficka han.
Kry på dig gubben.
 
Dessa är mina
 
 
Så var det tid att gå till samtalet på vårdcentralen.
 
 
Det känns rätt skönt nu när dagen D närmar sig.
Undra hur jag kommer att må då.
 
 
Middagen i kväll blev ett hopp plock av pasta, köttfärs och grönsaker :)
Det var bara jag och gubben som åt, barnen var inte hemma.
Nu har vi slappat vid datorn, gubben har varit uppe hela 30 minuter nu.
Han kommer säkert att somna sittande.
 
 
Jag skall kolla lite på en fil tänkte jag så ...
vi ses igen
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
  

Ett barn...
Ett barn som kritiseras - lär sig fördöma 

Ett barn som får stryk - lär sig att slåss
Ett barn som hånas - lär sig blyghet
Ett barn som utsätts för ironi - får dåligt samvete

Men...


Ett barn som får uppmuntran - lär sig förtroende
Ett barn som möts med tolerans - lär sig tålamod
Ett barn som får beröm - lär sig uppskatta
Ett barn som får uppleva rent spel - lär sig rättvisa
Ett barn som känner vänskap - lär sig vänlighet
Ett barn som får uppleva trygghet - lär sig tilltro
Ett barn som blir omtyckt och kramat - lär sig känna kärlek i världen

 
 
  
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0