Söndag

 
SÖNDAG
13030224
Gabriel & Rafael
Grattis
Palmsöndagen
 

Palmsöndagen är söndagen före påsk, som i kyrkoåret inleder stilla veckan. Palmsöndagen är ägnad minnet av Jesu intåg i Jerusalem, då folket hälsade honom med palmkvistar i händerna (Markusevangeliet 11:1-11, Matteusevangeliet 21:1-11, Lukasevangeliet 19:28-44, Johannesevangeliet 12:12-19). Intåget finns också i predikotexten första advent.

Inom Romersk-katolska kyrkan, men även på andra håll och även inom Svenska kyrkan, företas palmsöndagsprocession, då de troende vandrar med palmkvistar i händerna. Innan processionen uttalar prästen en välsignelse och stänker vigvatten på kvistarna och processionen med hjälp av en aspergil.

 
 
GODER MORGON

Det är söndagsmorgon och jag skall till jobbet om en stund.
Duschen och frukost först. Sen Statoil hehehe.
Jag ska väcka gubben nu 6.30 tänker jag,
då kommer han upp. Han tänkte att det var dags att gå upp
eftersom jag skall till jobbet.
???
 Jag han ju inte ens dit. Han är sån min gubbe,
han vet redan innan jag kommer in.
Kan vara bra i bland eller hur.
Jag behöver liksom inte fråga :)
 
Väl på jobbet är det en äldre som har lämnat oss igen.
Nu har det varit ett par stycken igen.
Kommer säkert två till.
 
Morgonen rulla på och det var inga större saker som sker.
Så vi kan ju alltid hitta roliga saker att stå i.
Lunchen kommer och den flyter på.
Seg som attan blev jag.
 
Nu är det bara eftermiddag kvar och lite små pyssel här
och där. Man kan alltid hitta saker att göra.
Så även i dag.
Fylla på städa badrum, lägga om sår, hämta förbands saker,
städa skåp, lägga in tvätt listan kan bli hur lån som helst.
nu skall alla ut till middagen.
 
Då blir jag inkallad till en boende av en anhörig.
Det var klagomål på städningen. Det är inte roligt.
Skall ta reda på det lite.
Hur ska vi städa egentligen?
 
Så var dagen slut och gubben hämta mig.
Hem till middagen och sen slöa lite.
Är en smula trött.
 
Tittar på TV om tattoo i världen.
Intressant.
 
Nu har man varit inne på FB och nu väntar sängen.
Måste bara säga att Nea har en väldig energisk karl :)
Byt lösen Nea :)
 
Nu tar jag och stänger ögonen tror jag
 
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
  
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0