Söndag

 
SÖNDAG
1303017
Gertrud 
Grattis
Ljus
Förgyller livet
 
 
 
 
GODER MORGON
 
 
 
 En lugn och stilla morgon som den här kan man
ge vad som helst för att ha varje morgon.
En kopp kaffe, ett ljust och stillheten som gäst.
Andas in, andas ut .... hör det är tyst, lugnt och fridfullt ....
 
 
 
En morgon som starta väldans tidigt men som kan vara värt de.
Känner att i dag behöver jag en fin och lugn dag, inte göra en massa,
utan bara sitta och vara med mig själv.
 
 
Solen stiger sakta upp och det ser ut för att bli en sån där dag som jag gillar.
Solig dag med mycket sol.
Det är längtan efter våren som gör sig påmind.
Hoppas den vill komma nu.
 
En förmiddag med lite plock och undan plockning efter målandet i går.
Gubben får allt måla i de vita tycker jag.
Det blir så fint detta.
 
Ljus party i dag, jaaaa nya dofter och nya ljus till samlingen.
Hoppas det finns mycket nytt i vår katalogen.
Kan behöva lite ljus till badet.
Ja ha ja hej mina vänner kul att du kom.
Oj då, ingen  kom men va?
 
Jaha vilken tu att dottern kom och att svärdottern hade en beställning.
Även Ellie har en beställning.
Jaha det var i alla fall kul att se dom nya fina saker och till sommaren kommer
det nya dofter som kommer att passa mig.
 
 
Jag bad gubben köpa lite kaffe bröd och jag tror han köpte hela sortimentet.
Det vart många bullat och kakor till mig, Camilla och Taru.
Jag har ju tonåringar som gillar att äta go fika annars.
 
 
Ja ha nu var det lite middag och sen var det målnings tid.
Jag hoppas det räcker med målningen nu.
 
 
Handtagen på lådorna är klara och det blir fint som
fasen. Sen har jag kommit på att jag skall måla panelen i samma färg fas ej
så många gånger, jag vill att kvistar och mönstret skall synas lite.
Det blir kanon.
 
 
Nu får det vara bar för i dag Skall ner till gymmet bi
morgon bitti så det blir sängen snart.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0