fre

 
FREDAG
130517
Rebecka & Ruben
Grattis
 
 
 
 
 
GODER MORGON
 
Hejsan Vi kör på en gång skall till jobbet,
Börjar 7.00.
 
 
 
Vakna 30 minuter före min klocka, alltså 04.30 pip.
En dusch på med kläder fryser.....!
Frukost och en koll på FB.
Vädret ser bra ut men värmen är det dåligt med.
Man får sätta ylle tröjan på. fortfarande bara 11,4 grader.
Det har inte höjts något på en timme.
Så det är lätt kyligt :)
 
 
Frukosten intagen nu är det en varm kopp kaffe som står på matlistan.
Om en kort stund skall jag ta min bil och köra till jobbet.
Och då blir det värme i kroppen.
Vi har fredagsfrukost i dag :)
Så det kan man längta till och det är så gott.
 
 
Väl på jobbet efter en lugn och bra bil färd tar jag mitt ansvar och hjälper till med
de dagliga jobbet. Jag har två duschar att stå i, eftersom det är fredag och mina damers
duschdag.
Den efterlängtade fredags myset kommer med stormsteg, klockan 8,45
går jag och Ida mot Rosenrummet och tar frukost.
 
En kort paus går rätt fort så nu är det bara att gå tillbaka och jobba.
Det är något vist med detta med tiden. för helt plötsligt har man gjort
massa och man hinner med allt och tiden är veck.
Ett intressant fenomen. Hur kommer det sig att när du har massa saker att stå i då
räcker inte tiden, och om du skall göra något speciellt så far tiden fram
nästan till rätt klockslag på en blinkning.
Hur kommer det sig??
 
Möte med chefen om SOL.
Det gick ju bra och vi kommer överens om hur saker
skall gå till.  Sen har jag lunch och sen SOL på eftermiddagen.
Tiden rinner i väg och jag hinner inte det jag skall.
FASEN också
Jag får boka in en ny dag och kolla hela baletten.
 
 
 
 Skall skriva en dadline på natt skriften och det är ju bra.
Sen har vi bara små möten kvar.
Nu är klockan 17 och jag slutar det är ju bara att ta bilen och köra hem.
Maten på G så det är inga konstigheter.
 
Barnen drar ut till kyrkan och jag och gubben tar en
promenad vid Alby sjön mot Flottsbro.
Det är fint som fasen i den skogen, så grönt och sagolikt.
Massa mysiga träd och rötter med mjuk mossa .
Riktig sago skog.
 
Vi var hemma vid 21 tiden vi stanna på Eriksberg och tog en fika
Hos gubbens kompis.
Men det var en kväll som var våran ensamma kväll för oss
Det är viktigt att man har denna tid även om den bara är en timme så
är det viktigt.
 
Skall man kolla lite på TV och invänta barn.
Ha det
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
  
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0