Jobbar lång dag

 
SÖNDAG
130519
Maj & Majken
Grattis
 Hockey guldet
 
 
 
 
GODER MORGON
 
 
 Hej
Då tar vi en ny dag i besittning, den är en smula lång kan även jag
tycka, hoppas den inte blir seg. Har massa städningar att stå i så
det skall nog bara flyta på.
 
Klockan ringde 5 i dag, det var ju lovande :)
Sover tills klockan ringer.
Nå ja
up and shine
Det blir varm låååånnnngggg dusch :)
På med kläder, kall lägenhet, nu lite frukost.
Min fil är slut, så det blir yoghurt.
En smörgås och en kopp kaffe. Ingen världslig historia.
Rätt tråkig frukost.
 
 
Men jag har nu kollat in FB och det var som det ska,
skrev en morgonhälsning som blev lite längre än gårdagens.
 
Fortfarande spänt mellan mig och Ari.
Vi kan inte ha det så här det kommer inte att fungera.
Jag tänker INTE leva i ett kallt hem.
Får allt ta ett snack med han i kväll hur vi skall ha det.
 
Så tråkigt så tråkigt, mina barn ska allt få en funderare också.
Har ett och annat att säga till dom.
nå ja det tar vi nästa vecka.
Nu skall jag till jobbet och slita ett par timmar.
 
 Jag åkte till Hallunda för att plocka upp arbetskollegan Susanne Paakki. 
Så hon kom till jobbet också lika smidigt som jag.
Sen var det bara att hugga i och börja jobba.
Jag delar medicin, det är en mycket bra start på morgonen :).
Men se där ja ni skall Phia klanta till det.
Jag går till köket för att hämta yoghurt till en boende.
Då är det en annan boende som ber om suketter 
Jag tar suketter och ger henne, upptäcker att det är något fel på apparaten.
skall byta den, vänder mig om och
 
Bara för att man inte vill jobba så hoppar man på rullatorer och sedan kastar sig på köksgolvet, jag vet dock inte ännu vem hon tävla mot, då hon åkte till akuten, dock är hon hemma nu!
 
PANG
Phia på golvet.
 
Aj vad ont det gör i höften, ryggen, axeln och andlederna.
Jag börjar skratta för vad skall jag göra, det gör så fruktansvärt ont.
Här ligger jag och kommer ingen vart.
Har då snälla kollegor som hjälper mig upp.
snurr snurr i planeten detta verkar inte så bra.
 
 
Jag kommer i väg till akuten och det är ju bra, det går relativt fort
där fans inga människor där så då var läkaren tvungen att ta mig på en gång,
eller efter 15 min väntan.
Klämma känna fundera...... Nej ingen röntgen det är nog inte brutet.
Nej det tror inte jag häller. Det kan vara spricka.
Men att musklerna har fått sig en känga som heter duga är helt klart.
 
 
 
Har du ondare i morgon är du välkommen tillbaka :)
Oh tack då, men då kan jag ju gå till vårdcentralen först :)
Ja det är nog bra de.
Så var det klart. snabbt smidigt och enkelt.
Nu finns det dokumenterat på HS att jag varit där.
Vi hoppas på öm kropp bara i morgon tack inga andra skador vill jag upptäcka.
 
Nu skall jag ta mig hem. Det kommer att ta sig den tiden det tar.
ONT
Så svårt att svänga på ratten.
Mycket besvärligt med handlederna och armar.
 
Nu skall jag lägga mig och sova en stund.
Puss så länge.
 
Vist ja man kanske skall äta lite och kolla hockeyn.
Det kan ju vara gemytligt. Men det är ont ont och åter ont i min kropp.
Vill inget kaninget.
Kul att vi van guld, Grattis hockey killar.
 
 
Nu skiter jag i detta.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0