Köksa i dag

 
ONSDAG
130515
Sofia & Sonja
Grattis
Johanna
du är så grymt duktig
 
 
 
 
 
 
GODER MORGON
 
Hej på dig.
Nu är det time for a new day.
Vi kör så det ryker.
 
 
Jag har haft problem med att sova i dag, vakna 3.50,
låg och snurra till 4.40 då gav jag upp då är det ingen ide att
ens försöka somna om.
Upp och in i en varm dusch för att sen frysa häcken av mig innan
kläderna kommer på plats.
 Min frukost är inte särskilt varm så jag får allt vänta på kaffet.
 
Nå ja nu skall jag dra mig till jobbet och förbereda köket på en
"Phia i köket" dag.
Lite rapport klockan 7 först, sen in och snacka med kollegor om dagen.
Då är det min tid i köket. :)
Oj hur skall detta gå? Det var säkert ett år sen jag stod på morgonen med allas frukostar.
Men det skall nog gå bra :) 
Nu är det rapportering för morgonen.
Många har fått sin frukost så det går så bra, då är det slut klämmen och
förberedelserna till lunchen.
Massa disk, dukning och städning. Nu kall jag ta lite lunch själv så jag hinner att dela maten.
 
 
Dagen rinner i väg allt klart till klockan ett, gruppmöte med kaffe vagn och köket klart.
Då är det inte så mycket att göra när jag kommer upp igen.
Dukning till middagen fixa mer kaffe och disk så klart.
Eftermiddagsrapport.
 
 
Nu får jag en annan in i köket så jag kan göra listorna.
Det är ett himla kladdande på dom.
Så ja nu är de rena och fina för en vecka hoppas jag.
 
Slutar för dagen Hurra :)
Kör hem, skall titta på Johannas dans avslutning.
Så det är bara att åka hem och se vad Robin gör för mat.
Han med en kopp kaffe med Millan också.
 
Nu är det dags ... Johannas avslutning.
Spännande.
 
 
 
Så duktig hon är, det gillar vi :)
Alla barn är duktiga, det var säkert över 100 barn som var med och dansa.
Alla dansade i olika grupper och jag gilla Johannas grupp och sen var det några till som var bra.
 
 
Den sista gruppen dansa MJ låtar och var bäst.
Det var väldigt kul att se.
 
Nu är det kram och puss på barnbarn och Nea och Jimmie.
Hem till gubben och relaxa innan jag skall se TV.
 
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
  
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0