Kvällspass

ONSDAG
130508
Åke
Grattis
Vi på jobbet.
Vilket team
 
 
 
 
GODER MORGON
 
 Hello :)
En ny dag och spännande utflykt.
Du kan läsa här vad som hänt i dag, det är ju inte värsta mordgåtan eller värsta
kändis partyt utan bara en riktig dag med mig och mina händelser.
Det som skiljer sig här från super sopor är att detta är på riktigt med vanligt folk.
Med mig och mina närmsta och jobbar kollegor.
Det kan ju dyka upp något spännande någon dag inte vet jag.
Häng med så får du se.
 
Men fan ska jag upp nu???
Vad tog min sovmorgon vägen??
Jag får nog drömma om den försvunna sovmorgonen och se om det blir bättre.
I alla fall så hoppar jag elegant in i duschen och njuter ett par minuter av det
varma vattnet, för att sen bli kall när man går ut duschen.
På med kläder som får duga för dagen.
En frukost som är de gamla vanliga.
Fil, müsli, smörgås med kalkon och ost, Kaffe och C-vitamin.
Ej att förglömma min medicin.
 
 
Så nu har vi startat denna dag med dunder och bong klockan 04.45.
Barnen skall upp före 7 och det är tydligen himla segt i dag för dom.
Men jag jagar på dom.
 
Jag skall till Lollo på en fika och lite tittande på armband.
Gofika i Huddinge är ingen dum idé.
Hon gör så fina armband, och det är så roliga och personliga presenter.
Jag har med mig Camilla för hon vill också beställa.
 
Jag kör henne ut till Lenna, och jag får tvätta bilen där.
Fasen vad fin den kommer att vara nu.
Jag kommer att putsa på den och hålla den ren som bara en tjej kan :)
Sen vara det bara att brassa till jobbet.
 
På jobbet vara det bara bra fram till middagen 16.30 då vi
upptäcker att det är PUB afton ......
Skit också, det är så kul för de boende att ha denna tillställning,
men för oss som skall hjälpa dom med kvällsrutiner blir det stressigt Hugo.
Vi bruka få vara fem personal dessa kvällar men det blev bara fyra i dag.
Och först hade vi fyra som inte var med som man kan pyssla med.
Sen hände inget på ett par timmar. SEN kom alla klockan 20.00 och skall lägga sig .......
Ingen fara tänker du ... eller hur ...... två av oss fyra går hem 20.30 och två blir kvar.
Vi har 58 boende och det var säkert 30 på pub afton så
stressigt blir det :)
 
Kvällen avlöste sig smidigt ändå och vi grejar det som vanligt.
För hur det än är så fixar vi det alltid.
 
Nu skall jag hem och kör via Norsborg.
Susanne P skall hem.
Och hon vinner över en timme om hon får skjuts.

Jag införskaffar mig några flaskor Aloe Vera också.
Det är så gott.
 
 
Nu är jag hemma och det har inte tagit speciellt längre tid än vad som
 är normalt. Jag är hemma 21.40.
En kopp kaffe och lite slö titt på mail och FB.
Nu hörs ett svagt ljud från sovrummet.
Det är min kudde som ropar.
" Phia kom får du se en fin dröm"
Tiden är inne John Blund har varit förbi
Nu skall jag se vad dröm världen har att erbjuda.
 
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
  
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0